کد خبر: 16657 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 08 مرداد 1399 - 19:00
فوت ۹ بیمار کرونایی در استان بوشهر

نوای جنوب:

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: ۹ نفر به فهرست فوتی‌های کرونا افزوده شدند که این افراد در روز‌های گذشته فوت شده‌اند.

نوای جنوب: دکتر سعید کشمیری بیان کرد: یک نفر از هم‌استانی‌ها یکشنبه، دو نفر دوشنبه، پنج نفر سه‌شنبه و یک نفر نیز ۱۲ تیر فوت شده‌اند که آزمایش کرونای آن‌ها امروز مثبت اعلام شده است.

 
وی افزود: یکی از موارد فوتی نوزاد ۵۶ روزه بود که عفونت خون داشت و بقیه در رده سنی ۳۳ (با سابقه نارسایی کلیه، دیابت و دیالیز) تا ۹۳ سال هستند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۷ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و اکنون ۳۱۵ بیمار در این بخش‌ها به سر می‌برند.
 
وی با بیان اینکه اکنون ۱۶۸ بیمار مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند ادامه داد: به در ۲۴ ساعت گذشته ۵۶ نفر از بیماران بستری در بخش‌های کرونایی با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۳۲ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.
 
دکتر کشمیری بابیان اینکه هم‌اکنون ۵۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، عنوان کرد: از این تعداد ۱۹ نفر با کمک دستگاه نفس می‌کشند.
 
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان درباره ذبح دام در عید قربان با توجه به شیوع بیماری کرونا نیز گفت: به مردم توصیه می‌شود برای ذبح دام در عید قربان ضمن استفاده از دستکش، ماسک، چکمه و ضدعفونی کردن آن‌ها قبل و بعد از ذبح، امعاء و احشاء دام را قبل از مصرف، ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری کنند.
 
وی افزود: قربانی نکردن دام‌های دارای علائم و بیماری، نگهداری گوشت دام در دمای ۴ درجه سانتی‌گراد حداقل ۲۴ ساعت قبل از مصرف، ذبح نکردن دام در منازل و معابر عمومی و خریداری دام از میادین قانونی و مجاز از دیگر مواردی است که هم‌استانی‌ها باید برای ذبح دام در عید قربان رعایت کنند.
لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/16657