کد خبر: 16629 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 06 مرداد 1399 - 22:49
تداوم گرما و شرجی هوا در استان بوشهر

نوای جنوب:کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با تداوم وزش باد‌های جنوبی، گرما و شرجی هوا در روز‌های آینده ادامه خواهد یافت.

نوای جنوب: زهرا راستگو بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در روز‌های آینده در اغلب ساعات با تداوم وزش جریانات مرطوب جنوبی، شرجی و رطوبت بالای هوا، غبار محلی و در برخی نقاط نیز مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب در سطح استان خواهد بود.

 
وی افزود: همچنین تا اواخر هفته دمای هوا در سطح استان روند افزایشی خواهد داشت، ضمن اینکه امروز در ساعاتی از عصر و شب با افزایش پوشش ابر در برخی مناطق استان، به‌ویژه نواحی شرقی و مرتفع، وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به‌صورت رگبار پراکنده و خفیف باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد دور از انتظار نیست.
 
کارشناس هواشناس استان با اشاره به وضعیت جوی و دریایی استان تا فردا گفت: آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد و در ساعاتی از عصر و شب در برخی مناطق، به‌خصوص نواحی شرقی و مرتفع استان افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده باران، رعدوبرق گاهی وزش باد و در صبحگاه در برخی مناطق مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.
 
وی افزود: جهت وزش باد متغیر، بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت و در ساعاتی از عصر و شب در برخی نقاط، به‌ویژه نواحی شرقی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
 
راستگو ادامه داد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از امشب در برخی ساعات ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.
 
وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۲:۱۹ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۸:۳۷ دقیقه، مد دوم ساعت ۱۳:۳۹ دقیقه و جزر دوم ساعت ۲۰:۰۷ دقیقه خواهد بود.
لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/16629