کد خبر: 16603 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 05 مرداد 1399 - 18:55
نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس:شیوه اجرایی قانون ته لنجی تغییر می کند +جزئیات

نوای جنوب:نماینده شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت:در راستای ساماندهی کالای همراه ملوان ، ته لنجی نمایندگان مجلس در قالب طرحی شیوه اجرایی آن را تغییر می کند.





 

نوای جنوب:نماینده شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت:در راستای ساماندهی کالای همراه ملوان ، ته لنجی نمایندگان مجلس در قالب طرحی شیوه اجرایی آن را تغییر می کند.

 حجت الاسلام موسی احمدی عصر جمعه در نشست با شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای دیر، بردستان، دوراهک، آبدان و بردخون شهرستان دیر افزود: برای حمایت ملوانان طرحی در دست اقدام داریم که ترخیص کالای همراه ملوان دیگر بصورت ماشینی نباشد و به مبلغ یورو صورت گیرد و هرسال با این مبلغ و میزان کالا برای ملوانان ترخیص شود.

وی یادآورشد: حق نیروهای بومی تکریم و  برخوداری از شغل مناسب و بکارگیری آنان در سطح مدیریتی شهرستان و استان است که برای تحقق این مهم با استاندار بوشهر مذاکره شده است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به استقرار تاسیسات عظیم نفتی و گازی در استان بوشهر در دیدار با مدیران پتروشیمی ها در عسلویه مطرح کردم که برای شغل و کار مناسب مردم  هر پیمانکار سهمیه نیروهای هر شهرستان را برای جذب در نظر بگیرد.

احمدی افزود: جاده دوراهک به ریز و به دژگاه، پیچ های جاشک، جاده آبدان به دوراهک، مشکلات بیمارستان دیر، جاده وفاق بین شهرستان های دیر و کنگان و مشکلات صیادان و ملوانان پیگیری شده است.

وی با تاکید بر هم افزایی بیشتر بین دستگاه های اجرایی اظهارداشت : امسال مبلغ ۳۰ میلیارد ریال برای عمران و آبادانی روستاهای شهرستان دیر اعتبار تخصیص پیدا کرد.

وی تعامل، همدلی، صفا و صمیمیت  بین دستگاههای اجرایی را مورد تاکید قرارداد و گفت: با تعامل و همدلی توسعه و پیشرفت حاصل خواهد شد و به توان و ظرفیت موجود دنبال آبادانی شهر و روستا باشیم و از حاشیه سازی بپرهیزیم.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه با اشاره به مشکل تامین آب شرب مردم این شهرستان ها اظهارداشت: ایجاد آب شیرین کن برای هر شهرستان راه علاج کم آبی است که در این موضوع تلاش خواهیم کرد.

 احمدی  گفت:  اورژانس هوایی شهرستان دیر که در شهر دوراهک در دوره نهم مجلس شورای اسلامی کلنگ زنی شد مجددا تلاش خواهیم کرد که احیا و به نتیجه مطلوبی برسد.

وی افزود: شرکت نفت ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهرستان دیر مصوب کرده که تلاش خواهیم کرد این مصوبه اجرایی شود.

احمدی اظهارداشت: با شهدا عهد بسته ایم تا ذره ای از دیگاه رهبر معظم انقلاب پاکج نگذارم و شاخص دیدگاه ام حجت بودن سخنان معظم له خواهد بود

در این دیدار شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای پنجگانه شهرستان دیر به بیان مسائل و مشکلات حوزه شهری پرداختند.

مسئول دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در شهرستان دیر گفت: بیشترین مراجعه مردمی در این مدت کوتاه به دفتر مشکل اشتغال جوانان و جذب آنان در شرکت ها بوده است.

سید احمد حسینی افزود: بلاتکلیفی اراضی روستاهای ساحلی در محدوده پارس شمالی، سرپرستی مسکن و شهرسازی،آب و برق روستاهای ساحل تا بردخون از دیگر درخواست های مردمی در این مدت بوده است.

بزرگ راه ساحلی دیر بوشهر،حذف آلایندگی از شهرستان، عدم همراهی محیط زیست با پروژه ها،آب شیرین کن، سهمیه قیر،اسکله خورخان،ماشین آلات شهرداری،لایحه یکپارچه مدیریت

شهری،بدهی های زیاد شهرداری ها، کاهش ارزش افزوده،اورژانس هوایی،جایگاه بنزین دوراهک،ایجاد سد و لایروبی سدهای موجود، خرید تضمینی گوجه فرنگی،بهداشت و درمان،استقرار نمایندگی

در آبدان، توقف عملیات اجرایی کتابخانه عمومی شهر آبدان،اختصاص آمبولانس برای بخش آبدان از مطالبی بود که در این نشست توسط شهرداران و روسای شوراهای اسلامی طرح شد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/16603