کد خبر: 16535 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 01 مرداد 1399 - 00:44
بررسی پروژه‌های آب و فاضلاب در نشست مشترک مدیرعامل شرکت آبفا با مدیرکل بازرسی استان بوشهر+تصویر

نوای جنوب:عبدالحمید حمزه‌پور در نشست با مسئولان اداره کل بازرسی استان بوشهر با بیان اینکه ۳۸ شهر با جمعیت ۹۳۹ هزار نفر و ۶۲۴ روستا با ۳۱۱ هزار نفر جمعیت از خدمات آبرسانی شرکت آبفای استان بهره‌مند هستند





 

نوای جنوب:عبدالحمید حمزه‌پور در نشست با مسئولان اداره کل بازرسی استان بوشهر با بیان اینکه ۳۸ شهر با جمعیت ۹۳۹ هزار نفر و ۶۲۴ روستا با ۳۱۱ هزار نفر جمعیت از خدمات آبرسانی شرکت آبفای استان بهره‌مند هستند اظهار داشت: عمده منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در ۲ استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس قرار دارد که از طریق خطوط انتقال آب طولانی وارد شبکه آبرسانی استان بوشهر می‌شود.

وی، با اشاره به منابع آب استان بوشهر افزود: ۵۳ درصد آب شرب از طریق خط کوثر، ۲۶ درصد از خط انتقال کازرون ، ۸ درصد از ۲ سایت آب شیرین‌کن بوشهر و کنگان و ۱۳ درصد از طریق ۱۴۱ حلقه چاه آب استان تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه ۱۵ سایت آب شیرین‌کن در استان بوشهر طراحی شده است خاطر نشان کرد: تاکنون ۲ سایت آن در بوشهر و کنگان به ظرفیت تولید ۳۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز وارد مدار تولید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تولید آب آشامیدنی از پروژه‌های آب شیرین‌کن افزایش می‌یابد تصریح کرد: با تکمیل پروژه‌های آب شیرین‌کن در دست اجراء ۴۰ درصد آب آشامیدنی استان بوشهر تامین می‌کند.

اجرای ۱۳ پروژه آب شیرین‌‌کن دیگر در نقاط مختلف شهری و روستایی استان بوشهر

حمزه‌پور از اجرای ۱۳ پروژه آب شیرین‌‌کن دیگر در نقاط مختلف شهری و روستایی استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومان در دست اجرا و یا در مرحله انتخاب پیمانکار است که با تکمیل آنها روزانه ۱۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب آشامیدنی تولید می‌کند.

وی،پروژه‌های آب شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعب بوشهر و ۲۸ هزار مترمکعب جم را از بزرگترین سایت‌های آب شیرین‌کن دانست و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پروژه آب شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر تا اوائل سال آینده و ۲۸ هزار متر مکعب سیراف - جم تا پایان دولت وارد مدار تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تاکید بر تامین آب پایدار در نقاط شهری و روستایی استان افزود: با اجرای پروژه‌های مختلف آبرسانی از جمله نوسازی شبکه‌های آبرسانی و افزایش ظرفیت منابع آبی اکنون آب پایداری در نقاط شهری و روستایی استان بوشهر تامین می‌شود.

حمزه‌پور با تاکید بر برخورد قاطع با انشعابات آب غیرمجاز خاطرنشان کرد: در این راستا تاکنون افزون بر ۲ هزار انشعاب آب، خانه باغ و باغ وبلا در استان بوشهر با حمایت استاندار و دستگاه قضا قطع شده است.

وی، با اشاره به رفع مشکل نوبت بندی آب در محلات مختلف شهر بوشهر گفت: با اجرای طرح اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی با اعتبار ۷۴ میلیارد ریال، نوبت بندی آب در محلات جنوبی بوشهر با جمعتی افزون بر ۶۰ هزار نفر برطرف شد.

اجرای طرح شبکه فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اجرای طرح شبکه فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این راستا ضمن ارتقاء تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر، ۳۵ کیلومتر شبکه فاضلاب و ۲ ایستگاه پمپاژ با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان اجرا شد.

نظارت دستگاه‌ها بر اجرا و برگزاری مناقصات و پروژه‌ها امری مهم و ضروری است

مدیرکل بازرسی استان بوشهرهم با بیان اینکه مدیران به عنوان سرمایه مهم کشور محسوب می‌شوند اظهار داشت: آشنایی بیشتر با قوانین می‌تواند بسیاری از مشکلات در اجرای پروژه‌ها و برگزاری مناقصات برطرف کند.

اسحاق شهبازی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های قانونی را در حل مشکلات بسیار مهم دانست و بیان کرد: در این راستا باید پیشگیری از وقوع تخلف مورد توجه قرار بگیرد و نظارت بر برگزاری مناقصه‌ها از آن جمله است.

وی، با بیان اینکه نظارت دستگاه‌ها بر اجرا و برگزاری مناقصات و پروژه‌ها امری مهم و ضروری است گفت: با بررسی‌های انجام شده عمده مشکلات بیشتر جهل به قانون و راه درمان آن آموزش است.
مدیرکل بازرسی استان بوشهر با بیان اینکه بیشتر به نظارت توجه می‌شود خاطرنشان کرد: نظارت زمینه پیشگیری از بروز تخلف را فراهم می‌کند که در این راستا تعامل و هماهنگی دستگاه‌ها با سازمان‌های بازرسی و نظارتی امری مهم و ضروری است.

شهبازی تاکید کرد: با تعامل و هماهنگی می‌تواند نظارت و بازرسی به خود دستگاه اجرایی واگذار کرد چراکه نظارت کردن و جلوگیری از تخلف به نفع سلامت سیستم محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر اهمیت فعالیت های فرهنگی در تحقق برنامه ها و اهداف مورد نظر گفت باید از فضای مجازی و برنامه های مختلف فرهنگی برای افزایش آگاهی مردم از اجرای پروژه های آب و فاضلاب در سطح استان استفاده کرد .
مدیر کل سازمان بازرسی استان بوشهر تاکید کرد بدون شک اجرای برنامه های فرهنگی تاثیر بسزایی در تحقق اهداف شرکت آب و فاضلاب دارد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/16535