کد خبر: 16393 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 24 تير 1399 - 15:19
طرح‌های آبرسانی نقاط محروم استان بوشهر با مشارکت و همکاری شرکت آبفا و بسیج سازندگی اجرا می‌شود

نوای جنوب:عبدالحمید حمزه‌پور ظهر امروز در نشست با مسئولان بسیج سازندگی استان بوشهر تامین آب آشامیدنی را یکی از ضروریات زندگی انسان‌‌ها دانست و اظهار داشت:

 


 

نوای جنوب:عبدالحمید حمزه‌پور ظهر امروز در نشست با مسئولان بسیج سازندگی استان بوشهر تامین آب آشامیدنی را یکی از ضروریات زندگی انسان‌‌ها دانست و اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم در عرصه مبارزه با ویروس کرونا تامین آب پایدار است که دسترسی انسان به آب سالم در مقابله با بیماری کرونا مهم‌تر از تامین مواد ضدعفونی کننده است.

وی، با بیان اینکه آب در سلامت و بهداشت انسان‌ها نقش مهم و تاثیرگذاری دارد بیان کرد: در قرآن کریم به نقش مهم آب در آیات گوناگون تاکیدات فراوانی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر همجواری استان با خلیج فارس با مرز ساحلی بالای ۸۰۰ کیلومتری را ظرفیت مهمی در تامین آب آشامیدنی دانست و بیان کرد: استان بوشهر به لحاظ آبهای زیرزمینی از مناطق کم‌آب است و اکنون بالای ۸۰ درصد منابع آب آشامیدنی استان در دیگر استان‌ها قرار دارد که برای تامین بخشی از آب آشامیدنی استان طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در دستور کار قرار گرفته است.

حمزه‌پور وضعیت طرح‌های آب شیرین‌کن در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: اکنون ۱۵ درصد منابع تامین آب استان بوشهر از اجرای آب‌شیرین‌کن تامین می‌شود.

وی با اشاره به اجرای ۲ طرح آب شیرین‌کن در کنگان و بوشهر تصریح کرد: طرح آب شیرین کن بوشهر از ۱۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به ۲۲ هزار۵۰۰ متر مکعب امسال افزایش یافته و اکنون در ۲ شهر بوشهر و کنگان به ظرفیت ۳۲هزار ۵۰۰ متر مکعب آب از شیرین‌سازی آب دریا تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به تدوین طرح‌های آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۱۵۰ هزار مترمکعب در استان بوشهر گفت: تا ۲ سال آینده ۴۰ درصد منابع آب آشامیدنی استان‌ بوشهر از طریق شیرین‌سازی آب دریا تامین می‌شود.

حمزه‌پور اجرای طرح آب شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است که تا اوائل سال آینده وارد مدار تولید می‌شود و نقش مهمی در تامین آب پایدار استان دارد.

وی، با ابزار خرسندی در همکاری بسیج سازندگی در اجرای طرح‌های آبرسانی افزود: خدمات بسیج سازندگی در همه عرصه‌های محرومیت‌زدایی قابل تقدیر و تحسین است که با مشارکت در اجرای طرح‌‌های آبرسانی می‌تواند در حل مشکلات مناطق مختلف اثرگذار باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه این شرکت هر گونه همکاری در راستای اجرای طرح‌های آبرسانی با بسیج سازندگی انجام می‌دهد گفت: طرح‌های آبرسانی به روستاهای مناطق محروم استان بوشهر با همکاری سازمان بسیج سازندگی سپاه استان اجرا می‌شود.

حمزه‌پور افزود: امید می‌رود با استفاده از توانمندی‌های بسیج سازندگی استان بوشهر مشکلات تامین آب آشامیدنی نقاط محروم و روستاهای استان برطرف شود.

سرهنگ ذالفقار عباسی‌فر هم با بیان اینکه بسیج سازندگی در عرصه محرومیت زدایی نقش مهم و تاثیرگذاری دارد اظهار داشت: این نهاد تاکنون یک‌هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان در نقاط محروم استان بوشهر ساخته و تحویل داده است.

وی، با اشاره به ادامه ساخت واحدهای مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد استان بوشهر افزود: در هفته دفاع مقدس امسال ۱۵۲ واحد مسکونی ساخته شده توسط بسیج سازندگی استان بوشهر به مددجویان کمیته امداد دشتستان تحویل می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه این نهاد در راستای خدمات رسانی به مردم محروم پروژه‌های عمرانی در بخش‌های گوناگون اجرا کرده است گفت: براساس تفاهم‌نامه آبفا و بسیج سازندگی در راستای محرومیت‌زدایی، این نهاد در اجرای طرح‌های آبرسانی در نقاط محروم و روستایی همکاری می‌کند.

سرهنگ عباسی‌فر با قدردانی از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در حسن نظر واگذاری طرح‌های آبرسانی به بسیج سازندگی خاطر نشان کرد: بسیج سازندگی دارای ظرفیت و توانمند بالایی در عرصه اجرای طرح‌های مختلف به ویژه آبرسانی است که این طرح‌ها با نظارت فنی شرکت آبفا براساس تهیه نقشه آبرسانی اجرا می‌شود.

وی تشکیل جلسه و کارگروه تخصصی برای اجرای طرح‌های آبرسانی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: به منظور هماهنگی و تامین اعتبارات و اجرای طرح‌های آبرسانی در نقاط محروم و روستایی استان بوشهر جلسه تخصصی برگزار می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های آبرسانی و هماهنگی نهایی در دفتر فنی استانداری بوشهر تصریح کرد: پیش نویس تفاهم‌نامه با توجه به اعتبارات مورد نیاز در کارگروه تخصصی تنظیم می‌شود.

سرهنگ عباسی‌فر از اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: این نهاد در ساخت مسکن مددجویی، زیرساخت‌های اشتغال‌زایی و زودبازده، طرح‌های محرومیت‌زدایی عمرانی و پروژه‌های مختلف کوچک، زودبازده و عام‌المنعفه در روستاهای و مناطق محروم استان بوشهر اجرا می‌کند.

وی با اشاره به مشارکت بسیج سازندگی سپاه استان بوشهر در اجرای طرح‌های آبرسانی در نقاط محروم روستایی تصریح کرد: با توجه به بحران کم‌آبی ۵۰ درصد پروژه‌های بسیج سازندگی بوشهر امسال در بخش آبرسانی است که برای حل مشکلات آب آشامیدنی تلاش جهادی می‌شود.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/16393