کد خبر: 16229 ، سرويس: اخبار استان فارس
تاريخ انتشار: 15 تير 1399 - 15:17
مدافع زاگرس در بیمارستان شیراز جان باخت

نوای جنوب:مدافع طبیعت که برای خاموش کردن آتش سوزی به ارتفاعات منطقه فهلیان شهرستان ممسنی رفته بود دچار سوختگی شدید شد و در یکی از بیمارستان‌های شیراز جان باخت.

نوای جنوب:داریوش حیاتی دبیر انجمن حامیان طبیعت زاگرس اظهار کرد: مرحوم مختاری جوان داوطلب مدافع طبیعت که با از خودگذشتگی برای فرونشاندن آتش سوزی کوه‌های فهلیان در روستای پل فهلیان شهرستان ممسنی در حالی که مشغول خاموش کردن آتش بود دچار سوختگی شد و شامگاه گذشته در بیمارستان سوختگی امیر المومنین (ع) شیراز جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مدافع زاگرس در بیمارستان شیراز جان باخت
داوود ایوبی فرماندار شهرستان ممسنی نیز در این رابطه بیان کرد: روز چهاردهم تیرماه با اعلام یک مورد سوختگی در پی فرونشاندن آتش در کوه‌های فهلیان و پل فهلیان آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به محل وقوع حادثه اعزام شد و جوان ۳۱ ساله به نام محمدجواد مختاری که داوطلب مدافع طبیعت بود و در پایش و فرونشاندن آتش سوزی همکاری داشت، اما دچار سوختگی وسیع از نوع درجه ۲ شده بود را به بیمارستان ولیعصر (عج) ممسنی منتقل کردند.
او افزود: با توجه به وخامت حال عمومی مصدوم، تقاضای اعزام با بالگرد از سوی بیمارستان شد و در ساعت ۱۴:۳۴ بوسیله بالگرد اورژانس ۱۱۵ این مدافع طبیعت از نورآباد به بیمارستان سوختگی امیر المومنین (ع) شیراز اعزام شد.
فرماندار ممسنی در تشریح آخرین وضعیت آتش سوزی کوه‌های منطقه فهلیان هم گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، بخش بزرگی از این آتش کنترل شده، ولی برخی قسمت‌ها با حضور نیرو‌های مردمی و امدادی فرونشاندن آتش ادامه دارد.
او افزود: برای ۲ نفر مظنون احتمالی آتش سوزی در منطقه فهلیان پرونده قضایی تشکیل شده است.
شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در فاصله ۱۴۵ کیلومتری از شیراز مرکز استان فارس قرار دارد.
لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/16229