نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 15 تير 1399 - 15:03

نوای جنوب:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۵۰۰ تخت بیمارستان‌های این استان برای بیماران مبتلا به ویروس کووید ۱۹ پیش بینی شده که اکنون ۳۰۹ تخت از این شمار پر ‌است.

نوای جنوب:دکتر سعید کشمیری   افزود: امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و کاهش ورودی بیمارستان‌ها میزان اشغال تخت‌های بیمارستانی در این استان کاهش یابد.

۶۰ درصد تخت‌های بخش کرونای بیمارستان‌های استان بوشهر پر است

وی بیان کرد: با توجه به شرایط و افزایش شیوع بیماری کرونا در استان بوشهر به آمار تخت‌های آماده در حال نزدیک شدن است و در صورت نیاز باید ۲۰۰ تخت دیگر نیز افزوده شود.

کشمیری ادامه داد: براساس آمارهای موجود ۶ درصد از بستری‌های ناشی از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در استان بوشهر زیر ۲۰ سال است و این آمار نشان می‌دهد کودکان و جوانان نیز مصون از ابتلا به این ویروس نیستند و باید با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از کودکان و نوجوانان‌ مراقبت کرد.

وی گفت: در زمان حاضر ۲هزار و ۳۹۶ تخت بیمارستانی در استان بوشهر وجود دارد که از این شمار یکهزار و ۶۲۶ تخت بیمارستانی دانشگاهی و مابقی غیر دانشگاهی و ۲۰۰ تخت ویژه است.

کشمیری با بیان اینکه بیشتر بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه ۶۰ سال به بالا هستند اضافه کرد: همچنین ۵۰ تخت دیگر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه پیش بینی شده که در حال نصب و آماده سازی آنها برای بیمارستان‌های مختلف هستیم.

دبیرستاد استانی مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۴۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه در این استان بستری و از این شمار ۲۱ نفر زیر دستگاه تنفس مصنوعی هستند و در شرایط وخیمی قرار دارند. 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هرچند هنوز به مرحله کمک گرفتن از استان‌های دیگر در زمینه  تامین نیروی انسانی نرسیده‌ایم اما با توجه به خستگی مدافعان سلامت در استان بوشهر برای استفاده از توان نیروهای  فارغ‌التحصیل و سال آخر پرستاری دانشگاه‌ فراخوان داده شده‌است که در صورت نیاز از این افراد استفاده می‌شود.

 وی با بیان اینکه شمار جان باختن ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر به ۱۰۳ نفر رسید گفت: ۵۵ درصد جان باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا بالای ۶۰ سال و ۱۸ درصد زیر ۴۰ سال هستند. 

دبیرستاد استانی مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: میانگین سنی افراد فوت شده در اثر ابتلا به کرونا ۵۵ سال است که بیشترین سن فرد مبتلا فوت شده ۹۳ و کمترین ۲۵ روزه بوده‌است.

کشمیری تاکید کرد: هر دورهمی در شرایط قرمز کرونا مساوی است با از دست دادن عزیزانمان پس همه آحاد جامعه نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حضور نیافتن در تجمع‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک توجه داشته باشند.

وی تاکید کرد: در زمان حاضر بخشی از مردم استان بوشهر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در صورت رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی در ماه‌های آینده شرایط سخت تری را پیش رو خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: براساس بخشنامه وزارت کشور هر فروشگاه، بازار و دستگاه اجرایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکند با حکم دادستانی تعطیل می‌شود براین اساس تاکنون برخی از فروشگاه‌ها تعطیل و این کار تا زمان وجود بیماری همچنان ادامه خواهد داشت.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار