کد خبر: 16220 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 15 تير 1399 - 14:33
حوادث
دستگیری وکیل قلابی بوشهر/ هشدار درباره کلاهبرداران اینترنتی در ثبت‌نام کتاب درسی

نوای جنوب:متهم در تحقیقات پلیسی به اخذ 224 میلیون تومان کلاهبرداری اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

نوای جنوب: رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص ثبت‌نام کتب درسی دانش آموزان هشدار داد و گفت: با توجه به اینترنتی بودن ثبت‌نام کتب درسی، شهروندان مراقب کلاهبرداران سایبری باشید.

 سرهنگ مهدی قاسمی با تأکید بر اینکه بهتر است والدین و دانش‌آموزان از هرگونه ثبت‌نام برای خرید کتب درسی در سایت‌های اینترنتی متفرقه و غیرمجاز خودداری کنند، افزود: در هنگام ثبت نام اینترنتی کتب درسی فرزندان حتماً آدرس وب‌سایت ارائه شده از سوی آموزش و پرورش را به صورت دستی در نوار آدرس (Address bar) وارد کرده و به گزینه‌های نمایش داده شده در موتور جستجوی خود اعتماد نکنند.

سرهنگ قاسمی ادامه داد: در بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد وجه اشتراک اینگونه شگردهای کلاهبردارانه ورود قربانیان به صفحات جعلی درگاه‌های بانکی به بهانه پرداخت هزینه خرید الکترونیکی بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای اینکه در دام کلاهبرداران اینترنتی قرار نگیرند در زمان ورود به درگاه پرداخت بانکی از اصالت آن درگاه مطمئن و سپس اقدام به پرداخت وجه کنید.

دستگیری وکیل قلابی بوشهر

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری فردی که با معرفی خود به عنوان وکیل دادگستری کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ جوشن سهرابی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت شخصی به پلیس آگاهی استان مبنی بر اینکه فردی با معرفی خود به عنوان وکیل دادگستری و صاحب نفوذ در دادگاه و دیوان عالی کشور، مبلغ هنگفتی را از وی کلاهبرداری کرده است؛ با توجه به حساسیت موضوع پرونده در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی گفت: در تحقیقات صورت گرفته از سوی کارآگاهان پلیس مشخص فرد کلاهبردار با وعده های توخالی، مبلغ ۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال از شهروندان بوشهری دریافت کرده است وجوه دریافتی را به نفع خود تصاحب کرده است.

سرهنگ سهرابی تصریح کرد: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی و سرنخ های موجود موفق شدند متهم را شناسایی و پس از اخذ مجوز قضائی، وی را در مخفیگاهش در یکی از محله های شهر بوشهر دستگیرکنند.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهرخاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به اخذ 224 میلیون تومان کلاهبرداری اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/16220