کد خبر: 16218 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 15 تير 1399 - 14:25
توصیه های امام جمعه برازجان پیرامون شیوع بیماری کرونا و مدیریت مصرف آب و برق در فصل تابستان

نوای جنوب:با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش دمای هوا خصوصاً در جنوب کشور و رشد مصرف آب و برق ضمن توصیه به مردم شریف جهت صرفه جویی در مصرف آب و برق از مسوؤلین محترم می خواهم با برنامه‌ریزی لازم و مدیریت دقیق از قطع مصارف خانگی برق و آب جلوگیری به عمل آورده تا ان شاءالله عموم مردم از این مواهب الهی به نحو مطلوب استفاده نمایند.





 

نوای جنوب:

بسم الله الرحمن الرحیم
 شیوع بیماری منحوس و مهلک کرونا شرایطی را بر کشور حاکم نموده که سایر امورات دیگر را تحت الشعاع خود قرار داده است.
از این رو در کوران و جولان این ویروس منحوس و کشنده لازم دانستم امورات و مواردی را جهت توجه و مداقه مردم و مسوؤلین امر متذکر شوم.
۱- لزوم رعایت بیش از پیش نکات بهداشتی در زمان تشدید شیوع کرونا
 هر روز اخبار متاثر کننده و تاسف باری از افزایش آمار مبتلایان و جان باختگان از ویروس کرونا در جامعه منتشر می‌شود که قلب هر انسان نوعدوست و دردمندی را به درد آورده و متالم می نماید، همچنان که در بیانیه ها و سفارشات گذشته تاکید نمودم اینک نیز هشدار می‌دهم بنا به آموزه های دین اسلام و فتاوی مراجع معظم تقلید حفظ سلامت و جان انسان ها یک تکلیف شرعی و واجب موکد است.
بنابراین بر همه آحاد جامعه واجب است نکات بهداشتی و توصیه های مسوؤلین امر را در جهت حفظ سلامت خود و خانواده عزیزشان رعایت نموده و هرگونه سهل انگاری و بی تفاوتی در این خصوص مسئولیت شرعی و اجتماعی را بر عهده خواهد داشت.
بی تردید رعایت دستورالعمل ها از سوی مردم فهیم و عزیز و کاهش آمار مبتلایان و جان باختگان، تقدیر و تشکر عملی و حقیقی از جهادگران و تلاشگران عرصه سلامت و درمان کشور خواهد بود و انگیزه خدمت رسانی این عزیزان را مضاعف می نماید.
۲- لزوم توجه مسوؤلین محترم به ضروریات زندگی مردم
در اثنای تمرکز مسوؤلین و مردم عزیز به موضوع بیماری کرونا، برخی مسائل اجتماعی و ضروری مردم نیز نباید مغفول مانده و فراموش گردد از جمله وضعیت نامناسب معیشتی مردم و گرانی های افسار گسیخته که زندگی را در شرایط فعلی بر مردم سخت‌ نموده است.
لازم است مسوؤلین محترم و ادارات مربوطه با حساسیت ویژه و نظارت مستمر رسیدگی های لازم را در این خصوص  بعمل آورده تا مردم بویژه اقشار نیازمند بیش از این بار مشکلات طاقت فرسا را بر دوش نکشند.
۳- مدیریت مصرف آب و برق در فصل تابستان
با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش دمای هوا خصوصاً در جنوب کشور و رشد مصرف آب و برق ضمن توصیه به مردم شریف جهت صرفه جویی در مصرف آب و برق از مسوؤلین محترم می خواهم با برنامه‌ریزی لازم و مدیریت دقیق از قطع مصارف خانگی برق و آب جلوگیری به عمل آورده تا ان شاءالله عموم مردم از این مواهب الهی به نحو مطلوب استفاده نمایند.
توفیقات همه ی خدمتگزاران به اسلام و مسلمین را از خداوند متعال مسئلت می نمایم.
والسلام علیکم و رحمة الله
 
حسن مصلح
 امام جمعه برازجان
 ۱۴ تیر ماه 1399

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/16218