کد خبر: 16147 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 11 تير 1399 - 23:40
۱۱۱ بیمار کرونا در بیمارستان بستری هستند

نوای جنوب:دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: هیچ گروه سنی از ابتلا به ویروس کرونا در امان نیست و این ویروس برای هر کسی در هر رده سنی می‌تواند خطرناک باشد.

نوای جنوب:سعید کشمیری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۵ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری‌شده‌اند.

او افزود: اکنون ۲۸۲ مورد در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری هستند.

۱۱۱ بیمار کرونا در بیمارستان بستری هستند

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه اکنون ۱۱۱ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی استان، با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۲۵ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از فوت ۴ مورد دیگر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: آمار موارد فوت‌شده بر اثر کرونا در استان به عدد ۸۹ رسید.

کشمیری با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۱ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند، ادامه داد: از این تعداد، ۲۵ مورد با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

بازگشت محدودیت‌ها

او همچنین در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: به دلیل روند صعودی شیوع ویروس کرونا در این استان و ضرورت اعمال برخی محدودیت‌ها با موافقت ستاد ملی کرونا، محدودیت‌های جدید در این زمینه از فردا (پنجشنبه ۱۲ تیر) به مدت یک هفته اعمال می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: براین اساس بازار‌های سرپوشیده در شهر‌های قرمز این استان شامل بوشهر، کنگان، دشتستان و گناوه تعطیل می‌شود.

کشمیری ادامه داد: همچنین ۵۰ درصد کارکنان در دستگاه‌های اجرایی خود حاضر می‌شوند و بقیه باید دورکاری انجام دهند. خطوط اتوبوس رانی نیز تعطیل است.

او عنوان کرد: افزون بر این‌ موارد، دستورالعمل‌های فرمانداران در زمینه اعمال برخی محدودیت‌ها از جمله جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی در تالار‌ها و باغ‌ها، و مراسم ختم، و تعطیلی بوستان‌ها و ساحل نیز همچنان ادامه دارد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر درباره مرگ و میر ناشی از کرونا در استان بوشهر گفت: دیشب یک فرد ۴۰ ساله بدون داشتن هیچ بیماری زمینه‌ای به دلیل ابتلا به بیماری کرونا با وجود سن کم فوت شد.

کشمیری افزود: مرگ و میر‌هایی از این قبیل که در این مدت در استان بوشهر کم نبوده‌است، نشان می‌دهد، هیچ گروه سنی از ابتلا به ویروس کرونا در امان نیست و این ویروس برای هر کسی در هر رده سنی می‌تواند خطرناک باشد.

او بیان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد بیماری کرونا شوخی بردار نیست و مردم باید آن را جدی بگیرند زیرا افزون بر افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، سالمندان و زنان باردار، کسانی که در هیچ کدام از این گروه‌ها قرار ندارند ممکن است به این بیماری گرفتار شوند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر ادامه داد: به تازگی روزانه ۵۰ تا ۶۰ نفر در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری می‌شوند که این آمار بسیار بالا است هرچند اکنون ورودی و خروجی بیمارستان‌ها در استان به یک اندازه است، اما اگر ورودی بیش از خروجی شود با مشکل کمبود تخت روبه‌رو خواهیم شد.

 کشمیری گفت: در این شرایط مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع‌ها، بازار و میهمانی‌ها تلاش کنند از میزان انتقال ویروس جلوگیری شود.

او تاکید کرد: اکنون با خستگی مداوم نیروهای درمان از کار شبانه روزی در پنج ماه گذشته روبه رو هستیم و تنها با رعایت ضوابط بهداشتی می‌توان به مدافعان جبهه سلامت کمک کرد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: مردم باید بدانند راه حل بیماری کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیست بلکه در پیشگیری و مبتلا نشدن است.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/16147