کد خبر: 16136 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 11 تير 1399 - 12:52
میانگین عمر زندگی‌ مشترک استان بوشهری‌ها به ۱۰ سال رسید!

نوای جنوب:مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: در بهار امسال ۳ هزار و ۷۳۶ ولادت در استان ثبت شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۴ هزار و ۱۹ تولد، ۷ درصد کاهش نشان می دهد.

نوای جنوب:به نقل از ایسنا؛ اسکندر پاسالار متولدین بهار امسال را ۱۹۰۷ پسر و ۱۸۲۹ دختر عنوان کرد و افزود: به ازای تولد هر ۱۰۰ نوزاد دختر، ۱۰۴ نوزاد پسر در استان متولد شده است.

میانگین عمر زندگی‌ مشترک بوشهری‌ها به ۱۰ سال رسید

وی با اشاره به میانگین سن مادران طی این مدت گفت: میانگین سن مادران در زمان ولادت فرزند ۲۹.۷ سال بود که گناوه با میانگین ۳۰.۳ سال و عسلویه با میانگین ۲۸.۷ سال، بیشترین و کمترین میانگین سن را در بین شهرستان های استان به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل ثبت ‌احوال بوشهر با اعلام اینکه از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه ۱۱۵ واقعه ولادت حاصل از چندقلوزایی به ثبت رسیده است، بیان کرد: از چند قلوزایی های ثبت شده ۵۶ مورد دوقلوزایی و ۱ مورد سه قلوزایی می باشد.

زنان بوشهری ۷ سال بیشتر از مردان عمر می‌کنند

این مسئول خاطرنشان کرد: میانگین طول عمر و امید به زندگی زنان در این استان هفت سال بیشتر از مردان است.

اسکندر پاسالار تعداد فوت شدگان استان در سه ماهه امسال را ۱۰۳۴ نفر اعلام کرد و افزود: در این مدت میانگین سن زنان و مردان در فوت های ثبت شده به ترتیب ۶۶ و ۵۹ سال بوده است.

وی با اعلام اینکه از شمار درگذشتگان این مدت ۵۷۵ نفر مرد و ۴۵۹ نفر زن بوده اند، گفت: بر این اساس نسبت جنسی متوفیان ۱۲۵ می باشد، یعنی به ازای فوت هر ۱۰۰ زن، ۱۲۵فوت مرد ثبت شده، البته این شاخص در مدت مشابه سال گذشته ۱۳۹ بوده است.

پاسالار ۱.۹ درصد از متوفیان را کودکان کمتر از یک سال اعلام و تصریح کرد: بیشترین وقایع فوت ثبت شده مربوط به گروه سنی ۷۵ تا ۸۴ سال می باشد.

وی سهم فوت استان بوشهر نسبت به کشور را ۹ دهم درصد دانست و بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه، بیشترین وفات در شهرستان دشتستان و کمترین وفات در شهرستانهای عسلویه و جم به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در خصوص بیشترین علل فوت طی سه ماه سال ۹۹، گفت: بیماری های قلبی و عروقی، حوادث غیرعمد و سرطان ها و تومورها به ترتیب با ۴۷، ۱۱ و ۱۰ درصد سه علت عمده فوت در استان بوده اند.

ثبت روزانه ۲۰ واقعه ازدواج در استان بوشهر

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از ثبت روزانه ۲۰ واقعه ازدواج طی ۳ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: از ابتدای سال تا کنون هزار و ۸۷۵ واقعه ازدواج در استان به وقوع پیوسته است.

پاسالار میانگین سن ازدواج زوج و زوجه را به ترتیب ۲۹.۶ و ۲۴.۴ سال اعلام کرد و افزود: بیشترین ازدواج در مردان گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال و زنان گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ سال به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: ۱۰.۹ درصد از ازدواج های ثبت شده را زوجین هم سن به خود اختصاص داده اند و ۷۸.۲ درصد مرد بزرگتر و ۱۰.۹ درصد مرد کوچکتر از زن بوده است.

میانگین طول مدت زندگی در استان بوشهر به ۱۰ سال رسیده است

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اعلام اینکه میانگین طول مدت ازدواج در سال گذشته حدود ۹ سال بوده، گفت: طی سه ماهه امسال، میانگین طول مدت زندگی استان به ۱۰ سال و ۲ ماه رسیده است.

اسکندر پاسالار بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان خرداد، ۴۵۸ مورد طلاق در استان بوشهر ثبت شده که ۴۱۷ مورد شهری و ۴۱ مورد روستایی می باشد.

وی بیشترین درصد طلاق را در مردان و زنان گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال عنوان کرد و افزود: میانگین سن طلاق استان برای زوج ۳۷ سال و ۳ ماه و برای زوجه ۳۲ سال به ثبت رسیده است.

محمد و فاطمه در صدر نام های منتخب

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: در بهار امسال، نام‌های محمد، علی، حسین، امیرحسین و امیرعلی به ترتیب پنج نام منتخب نوزادان پسر می باشد.

وی ادامه داد: نام‌های فاطمه، زهرا، زینب، فاطمه زهرا و حلما نیز به ترتیب پنج نام منتخب نوزادان دختر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با بیان اینکه میزان عمومی رشد جمعیت استان تا پایان سال گذشته، ۱۳.۹ ثبت شده است، تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵، جمعیت برآوردی استان تا پایان خرداد امسال، به ۱ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۷۴۳ نفر رسیده است.

پاسالار افزود: از این تعداد ۶۲۴ هزار و ۴۸۳ نفر مرد و ۵۵۳ هزار و ۲۶۰ نفر زن می باشند.

دو سوم جمعیت بوشهر در پنجره طلایی جمعیت

وی نسبت جنسی جمعیت استان را ۱۱۳ اعلام کرد و اظهار کرد: به ازای هر ۱۰۰ زن ۱۱۳ مرد در استان زندگی می کنند؛ بر همین اساس می توان گفت ۵۳ درصد از جمعیت استان را مردان و ۴۷ درصد را زنان به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بیان کرد: دو سوم جمعیت این استان در پنجره طلایی جمعیت (۱۵ تا ۶۵ سال) قرار دارد که با برخورداری از بیشترین فعالیت در حوزه اجتماعی و اقتصادی محور تولید، اشتغال و اقتصاد هستند.

پاسالار ادامه داد: اکنون ۶۹.۶ درصد جمعیت استان بوشهر در پنجره طلایی جمعیت قرار دارند و بیشترین میزان از این جمعیت، ۲۵ تا ۲۹ ساله هستند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/16136