کد خبر: 16081 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 07 تير 1399 - 19:51
براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی؛
قربانیان کرونا در بوشهر به 75 نفر رسید+جزئیات نقشه

نوای جنوب: امروز نخستین روزی است که از ۲۲ خرداد به بعد، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر جدول تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را منتشر می‌کند و قرار است این آمار بصورت هفتگی منتشر شود.

نوای جنوب: امروز نخستین روزی است که از ۲۲ خرداد به بعد، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر جدول تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را منتشر می‌کند و قرار است این آمار بصورت هفتگی منتشر شود.

بر این اساس، تا کنون ۵ هزار و ۲۵۶ نفر در این استان به کرونا مبتلا شده‌اند که ۳ هزار و ۳۱ نفر از مبتلایان مرد و ۲ هزار و ۲۲۵ نفر زن هستند.

 طبق این آمار ۲ هزار و ۱۵۰ نفر از مبتلایان در شهرستان بوشهر و هزار و ۷۰ نفر در دشتستان هستند.

در شهرستان کنگان هم ۴۵۴، گناوه ۴۱۰، جم ۲۳۹، دشتی ۲۰۹، تنگستان ۱۸۸، دیلم ۱۶۸، عسلویه ۱۴۶ و دیر ۱۱۶ نفر تا کنون به کرونا مبتلا شده‌اند.

تعداد جان باختگان به ۷۵ نفر  رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از جان باختن ۴ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت:  آمار موارد جان باخته بر اثر کرونا در استان بوشهر به عدد ۷۵ رسید.

کشمیری بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تا کنون ۳هزار و  ۷۴۷ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که از این تعداد ۳هزار و ۴۹۱ ترخیص شده‌اند.

او ادامه داد: در این مدت مجموع افرادی که با علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی استان بوشهر مراجعه کرده‌اند، ۱۲ هزار و ۹۶۰ نفر بوده‌اند.
پویش‌های امید بخش برای مدافعان سلامت راه‌اندازی شود

دبیر ستاد کرونا از مردم خواست برای حفظ و ارتقاء روحیه فرزندان خود در خط مقدم مبارزه با کرونا دست به کار شوند و با انتشار تصاویر، دل نوشته و پیام‌های روحیه بخش در فضای مجازی، آنان را تنها نگذارند.

ابتلای بیش از ۵۲۰۰ نفر به کرونا در بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: تا روز شنبه ۷ تیر ۲۱ مورد کرونا مثبت پس از بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند.

سعید کشمیری افزود: اکنون ۱۲۲ مورد قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

او با اشاره به بستری ۲۷ مورد در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان  ادامه داد: با اعلام همکاران ما در خط مقدم مبارزه با کرونا، ۱۳ مورد از موارد بستری در بخش‌های ویژه با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

بوشهر در وضعیت هشدار

امروز سخنگوی وزارت بهداشت هم با تاکید بر لزوم رعایت موارد بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بویژه در تجمعات، گفت: استان‌های خوزستان، کرمانشاه، کردستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی بیشترین موارد ابتلا و بستری به کووید۱۹ را داشته و در وضعیت قرمز قرار دارند.

دکتر لاری گفت: استان‌های آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، بوشهر، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/16081