کد خبر: 16010 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 تير 1399 - 16:41
دادستان بوشهر: متهم قاچاق سوخت ۷۲ میلیارد تومان محکوم شد

نوای جنوب:دادستان بوشهر با اشاره به اجرای حکم متهم قاچاق سازمان یافته سوخت در بوشهر گفت: ارزش این سوخت قاچاق که ۲۴ میلیارد تومان بود متهم اصلی آن ضمن استرداد سوخت ۲ برابر آن به جزای نقدی در مجموع به ۷۲ میلیارد تومان محکوم شد.

نوای جنوب:لی حسن‌پور   با تاکید بر برخورد قاطع با پدیده زمین‌خواری اظهار داشت: سال گذشته 960 مورد حکم به نفع بیت‌المال در عرصه زمین‌خواری صادر و 1363 متهم تحت تعقیب قرار گرفتند.

وی، از برگشت 1424 هکتار زمین تصرفی به بیت‌المال در عرصه مقابله با زمین‌خواری خبر داد و بیان کرد: ارزش زمین‌های ملی و منابع طبیعی برگردانده شده به دولت افزون بر 213 میلیارد ریال است.

دادستان بوشهر با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی بدن مجوز تخلف است گفت: سال گذشته در عرصه تغییر غیرمجاز کاربری اراضی باغی، کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و اداره راه و شهرسازی احکام قلع و قمع بنا و مستحدثات غیرمجاز صادر شد.

حسن‌پور از اجرای 184 مورد قلع‌وقمع بنا و مستحدثات غیر مجاز در اراضی ملی خبر داد و بیان کرد: در این راستا در حمایت  و جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال 202 قرار  در دادسراها صادر و  184 مورد قلع و قمع بنا و مستحدثات غیر مجاز اجراء شد.

وی، با تاکید بر مبارزه قاطع با فساد در همه عرصه‌ها تصریح کرد: پرونده‌های مختلفی در دادسراها در مبارزه با فساد، اختلاس، ارتشاء و تضییع اموال دولتی تشکیل و برخی از پرونده‌ها منجر به کیفر خواست و صدور رای شد.

دادستان بوشهر به قاچاق سازمان یافته سوخت و فرآورده‌های نفتی پرداخت و تصریح کرد: در این راستا یک پرونده سازمان یافته قاچاق فرآورده‌های نفتی در بوشهر مورد رسیدگی قرار گرفت و حکم متهم اصلی صادر و اجرا شد.

حسن‌پور ارزش سوخت قاچاق کشف شده را 24 میلیارد تومان دانست و خاطر نشان کرد: این متهم به پرداخت 72 میلیارد تومان محکوم شد که شامل  استرداد 24 میلیارد تومان سوخت قاچاق و 48 میلیارد تومان جزای نقدی است.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/16010