کد خبر: 16003 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 تير 1399 - 12:34
آبرسانی به روستا‌های عسلویه بهبود یافت

نوای جنوب: روستا‌های عسلویه که تا سه هفته پیش گاهی هر ۱۲ روز یک بار آب داشتند، اکنون دو تا سه بار در هفته آب وارد شبکه‌شان می‌شود.

نوای جنوب: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در بررسی وضعیت تامین آب آشامیدنی روستا‌های شهرستان عسلویه با بیان اینکه سه هفته پیش برای حل مشکلات آب آشامیدنی این شهرستان تصمیماتی گرفته شد، گفت: در بررسی قبلی روستا‌هایی در شهرستان عسلویه بود که ۱۰ تا ۱۲ روز یک بار هم به آن‌ها آبرسانی نمی‌شد و اکنون به روستا‌های عسلویه ۲ تا ۳ بار در هفته آبرسانی می‌شود.

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1399/4/2/12110988_878.jpg

مهرداد ستوده ادامه داد: با بازدید میدانی و گفت‌وگو با مردم و دهیاران همه روستا‌های شهرستان عسلویه مشخص شد هیچ روستایی در این شهرستان نیست که کمتر از ۲ بار در هفته آب داشته باشند و این در حالی است که برخی روستا‌ها ۳ بار در هفته هم به آن‌ها آبرسانی می‌شود.

او با بیان اینکه بیشتر مردم و دهیاران روستا‌ها رضایت داشتند، افزود: بر اساس مصوبات جلسه قبلی چاه‌های جدید در روستا‌ها وارد مدار تولید آب شدند و آب شیرین‌کن‌های بخش خصوصی که تعطیل شده بودند در نشستی با آن‌ها و تامین اعتبارات لازم شروع به کار کردند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر نصب کنتور در ورودی روستا‌ها و تعیین سهمیه بندی مشخص بر اساس استاندارد وزارت نیرو عنوان کرد: مقرر شد با تایید دهیار و آب و فاضلاب عسلویه میزان آب تحویلی به روستا‌ها هر هفته گزارش شود.

ستوده بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای تامین استان بوشهر و شهرستان عسلویه، انشعابات غیرمجاز قطع و با متخلفان در این عرصه برخورد قانونی می‌شود.

افزایش آبدهی از خط کوثر به شبکه آبرسانی روستا‌های عسلویه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هم گفت: پس از بررسی کارشناسانه در ۲۰ روستا با جمعیتی افزون بر ۳۵ هزار نفر، میزان آبدهی از خط آبرسانی کوثر به شبکه روستا‌های عسلویه با اعمال مدیریت مصرف در شهر‌های بالا دست، افزوده شد.

عبدالحمید حمزه‌پور با اشاره به بهره‌برداری از منابع محلی افزود: در این راستا از چاه‌های محلی که حفر شده بود پس از تجهیز وارد مدار شد.

او با اشاره به بهره‌برداری از سد اخند برای آبرسانی به روستا‌های عسلویه بیان کرد: با همکاری دهیاری و شورا‌های اسلامی و نصب یک دستگاه آب شیرین کن آب سد اخند به شبکه آبرسانی این روستاها منتقل شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از افزایش دو برابری آب ورودی به روستا‌های عسلویه خبر داد و گفت: میزان آبدهی به این روستا‌ها از ۴۵ لیتر به ۱۰۰ لیتر رسیده و منابع تامین آب دو برابر شده که سبب شده دوره‌های نوبت بندی آب از ۱۲ روز در قبل به کمتر از ۲ روز در هفته برسد.

طرح آب شیرین‌کن در روستا‌های عسلویه اجرا می‌شود

حمزه‌پور با بیان اینکه بر اساس برنامه میان مدت طرح‌های مهم آبرسانی اجرایی می‌شود افزود: هرچند وضعیت مطلوب نیست، ولی تا اندازه‌ای رضایت مردم روستا‌های عسلویه تامین شده و براساس برنامه میان مدت آب شیرین‌کن ۵ هزار متر مکعبی که مجوز‌های آن صادر شده در روستا‌های عسلویه اجرا می‌شود.

او افزود: با راه‌اندازی این آب شیرین کن با همکاری سرمایه گذار بخش خصوصی، مشکل کمبود آب روستا‌های عسلویه برطرف می‌شود.

فرماندار عسلویه هم با بیان اینکه وضعیت آبرسانی به روستا‌های ۲۰ گانه عسلویه بهبود یافته است، گفت: دهیاری‌ها و شور‌های اسلامی روستا‌های عسلویه نیز در این زمینه همکاری‌های خوبی داشته‌اند.

عبدالنبی یوسفی افزود: هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم اما اقدام‌های مهمی در حال اجرا است.

او با تاکید مدیریت مصرف آب و همکاری مردم در جمع آوری انشعاب‌های آب غیر مجاز بیان کرد: هر چند مقدمات جمع آوری انشعاب‌های غیرمجاز در شهرستان عسلویه فراهم شده و با افراد خاطی برخورد می‌شود اما لازم است مردم همکاری‌های خود را ادامه دهند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/16003