کد خبر: 15985 ، سرويس: سایر اخبار
تاريخ انتشار: 02 تير 1399 - 16:49
"عروسی‌های مخفیانه" کرونایی پشت در بسته تالارها

نوای جنوب: شیوع ویروس کرونا در کشور و رشد آمار ابتلا به این بیماری باعث شد ستاد ملی مقابله کرونا شرایط ویژه‌ای را برای حفظ سلامتی و پیشگیری از گسترش ویروس اعمال کند؛ یکی از تصمیمات اتخاذشده، ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی و عزا در تالارهای پذیرایی بود.

نوای جنوب: شیوع ویروس کرونا در کشور و رشد آمار ابتلا به این بیماری باعث شد ستاد ملی مقابله کرونا شرایط ویژه‌ای را برای حفظ سلامتی و پیشگیری از گسترش ویروس اعمال کند؛ یکی از تصمیمات اتخاذشده، ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی و عزا در تالارهای پذیرایی بود.

                                                   "عروسی‌های مخفیانه" کرونایی پشت در بسته تالارها

 بنا بر این تصمیم، هیچ تالار پذیرایی اجازه برگزاری مراسم ندارد اما برخی مردم بدون توجه به این ممنوعیت بر برگزاری مراسمات اصرار دارند و به هر شکلی که شده می‌خواهند مراسم خود را در این شرایط سخت کرونایی برگزار کنند.

برگزاری مراسم عروسی و عزا در خانه‌ها، باغ‌های شخصی و دیگر اماکن خصوصی در خوزستان، بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی مساله‌ای است که در وضعیت قرمز خوزستان به یک دغدغه تبدیل شده است. با افزایش برگزاری این گونه مراسمات به صورت زیرزمینی در خوزستان، این سوال مطرح است که آیا برگزاری مراسمات در تالارهای پذیرایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهتر از برگزاری آن‌ها به صورت مخفیانه و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست؟

تصمیمی برای بازگشایی تالارهای پذیرایی اتخاذ نشده است

بهرام جباری، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص امکان بازگشایی تالارهای پذیرایی اظهار کرد: ستاد مدیریت کرونا برای بازگشایی تالارهای پذیرایی در استان خوزستان تصمیم‌گیری می کند و تاکنون تصمیمی مبنی بر بازگشایی تالارها اتخاذ نشده است.

وی افزود: پیگیری‌هایی از سوی اتحادیه تالارهای خوزستان برای بازگشایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شده است اما همچنان تالارهای پذیرایی اجازه برگزاری هیچگونه مراسمی را در سطح استان ندارند.

برگزاری مراسم در تالارها بهتر از برگزاری زیرزمینی در خانه‌ها است

جباری با بیان اینکه برگزاری مراسمات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تالارها بهتر از برگزاری زیرزمینی این مراسمات در خانه‌ها و دیگر اماکن است، گفت: باوجود اینکه برگزاری مراسم عروسی و عزاداری در خوزستان ممنوع است اما گزارش‌هایی از برگزاری این مراسم‌ها به صورت زیرزمینی در خانه‌ها، باغ‌ها و اماکن خصوصی داریم.

به وضعیت تالارها رسیدگی نشده است

سیروس جعفری، رییس اتحادیه سالن‌های غذاخوری و تالارهای پذیرایی اهواز، نیز به ایسنا گفت: بسته بودن تالارهای پذیرایی باعث شده مراسم‌های عروسی به خانه‌های شخصی کشیده شود و با توجه به اینکه در خانه‌ها خبری از رعایت کردن موارد بهداشتی نیست، شاهد بالارفتن آمار ابتلا به ویروس کرونا هستیم.

وی افزود: درخواست‌های بسیاری برای بازگشایی تالارهای پذیرایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مسئولان ارائه کرده‌ایم و حتی در نامه‌ای از رییس جمهور خواستار بازگشایی تالارها شده‌ایم اما تاکنون به وضعیت تالارها رسیدگی نشده است و همچنان اجازه فعالیت و بازگشایی نداریم.

معیشت تالارها و صنوف وابسته به آن‌ها به خطر افتاده است

رییس اتحادیه سالن‌های غذاخوری و تالارهای پذیرایی اهواز تصریح کرد: زمانی که یک تالار خدمات ارائه می‌دهد، بسیاری از صنوف از جمله آرایشگاه‌ها، فروشگاه‌های پوشاک و مواد غذایی و گل فروشی‌ها نیز از این روند منتفع می‌شوند و بسته بودن تالارها، معیشت همه این اصناف را دچار مشکل کرده است.

جعفری خاطرنشان کرد: بازگشایی تالارهای پذیرایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار بهتر از آن است که مراسمات عروسی و عزا، به صورت مخفیانه و زیرزمینی در خانه‌ها و باغ‌ها برگزار شود. از این رو انتظار داریم هرچه سریع‌تر در خصوص موضوع بازگشایی تالارها تصمیم‌گیری شود زیرا برگزاری مراسم با رعایت موارد بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی بسیار بهتر از آن است که مراسمی بدون هیچ پروتکل بهداشتی و با جمعیت زیاد در یک محیط محدود و کوچک مانند خانه برگزار شود.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/15985