کد خبر: 15894 ، سرويس: سایر اخبار
تاريخ انتشار: 29 خرداد 1399 - 22:19
ارسال بطری‌های برنج از طریق امواج دریا به کره شمالی +تصاویر

نوای جنوب:اعضای یک گروه مخالف کره شمالی که اینک در خاک همسایه جنوبی خود زندگی می‌کند، قصد دارند بطری‌های حاوی برنج را از طریق شناور کردن آنها در دریا به کره شمالی برسانند. اکثر اعضای این گروه افرادی هستند که از کره شمالی به کره جنوبی فرار کرده و از آنجا مطالب تبلیغاتی به کره شمالی می‌فرستند.

نوای جنوب:پر کردن بطری‌های برنج و شناور کردن آن به سمت دریای کره شمالی در حالی انجام می‌شود که کره شمالی به دلیل فعالیت‌های گروه‌های پناهنده و فراری و ارسال بادکنک‌های حاوی شعار علیه مقامات کشورش، دفتر ارتباطات 2 کره در شهر مرزی "کائه سونگ" را منفجر کرده است.

"پارک جونگ او" رهبر گروه پناهندگان "کوئنسائم" در حال حمل کیسه‌های حاوی بطری‌های برنج و ماسک/ عکس: رویترز

کمک مخالفان کره شمالی به مردم کشور

شمالی‌ها طرف جنوبی خود را به ناتوانی در مقابله با گروه‌های پناهنده و فراری متهم و به این بهانه در روزهای گذشته دفتر ارتباطات میان 2 کره را منفجر کردند. کره شمالی گفت‌و‌گو و مذاکره با طرف جنوبی را پایان داده و همسایه خود را به اقدامات نظامی تهدید کرده است.

کره شمالی مخالفان و فراریان از کشورش را "سگ‌های بی‌اصالت" و "انسان‌های کثیف" نامیده و می‌گوید: فعالیت‌های آنها توهین به مقام "کیم جونگ اون" رهبر اعظم کشور  است.

کره جنوبی نیز که مشتاق بهبود روابط با همسایه شمالی است، در هفته گذشته اعلام کرد که اقدامات حقوقی لازم علیه دو گروه فراری و پناهنده کره شمالی را بررسی و اجرایی خواهد کرد.

رهبر یک گروه فراری و پناهنده کره شمالی در حال صحبت با گروهی ار خبرنگاران /عکس: رویترز

بطری برنج برای ارسال به کره شمالی

کره جنوبی اعلام کرد: کمک گروه‌های مخالف کره شمالی، ارسال‌های مرزی و ایجاد پروپاگاندای این گروه‌ها باعث افزایش تنش میان دو کشور می‌شود و خطراتی را برای جنوب ایجاد می‌کند.

طرف جنوبی در این باره افزود: چنین اقداماتی مردم کره جنوبی ساکن مناطق مرزی را بیش از گذشته در معرض خطر قرار می‌دهد و باعث آسیب‌های زیست محیطی خواهد شد.

اعضای یک گروه فراری از کره شمالی در حال پر کردن بطری با برنج /عکس: رویترز

ارسال برنج از طریق دریا برای مردم کره شمالی

"پارک جونگ اوه" 61 ساله به عنوان رهبر گروه "کوئنسائم" در این باره گفت: با وجود تمام تهدیدهای طرف شمالی و چالش‌های قانونی طرف جنوبی اعضای این گروه قصد دارند صدها بطری حاوی برنج، دارو و ماسک را در روز یکشنبه به سمت آب‌های دریای کره شمالی پرتاب کنند. "کوئنسائم" یکی از دو گروه بزرگ مخالف کره شمالی در طرف جنوبی است و اکثر اعضای آن را فراریان یا پناهندگان از کره شمالی تشکیل می‌دهد.

رهبر "کوئنسائم" در این باره گفت: ما کمک‌های بشردوستانه انجام می‌دهیم و به کار خود برای کمک به سالمندان، فقرا و قربانیان در شرایط سخت ادامه می‌دهیم.

رهبر "کوئنسائم": ما کمک‌های بشردوستانه انجام می‌دهیم /عکس: رویترز

گروه های مخالف کره شمالی در خاک کره جنوبی

اعضای این گروه در یک پارک کوچک در سئول جمع شدند و حدود 1.5 کیلوگرم برنج را در بطری‌های دو لیتری بسته‌بندی کردند. آنها قصد دارند از این طریق حدود 700 کیلوگرم برنج را به مرزهای کره جنوبی برسانند.

پارک جونگ اوه می‌گوید: گروه "کوئنسایم" دو بار در ماه از این طریق کالا و مواد غذایی را به کره شمالی می‌فرستد. این اتفاق در 5 سال گذشته به صورت مرتب تکرار شده است.

رهبر یک گروه مخالف کره شمالی در برابر دوربین خبرنگاران در خاک کره جنوبی/عکس: رویترز

رهبر یک گروه از پناهنده و فراریان کره شمالی در خاک کره جنوبی

مقامات کره جنوبی در سال‌های گذشته به دفعات برای متوقف کردن این اقدامات تلاش کرده‌اند. برای مثال آنها در سال 2018 تلاش کردند فعالیت‌های گروه "کوئنسایم" را متوقف کنند. این اتفاق در سال 2018 پس از دیدارهای سریالی رئیس‌جمهور کره جنوبی "مون- جائه این" و رهبر کره شمالی "کیم جونگ اون" رخ داد.

"پارک" در حال تخلیه برنج از یک کامیون سفید رنگ گفت: نمی‌دانم چرا "وزارت وحدت" تا این حد به کارهای ما ایراد می‌گیرد. دولت کره جنوبی، پلیس جزیره گانگوا، پلیس دریایی و ارتش همگی در باره ما می‌دانند.

بطری‌های حاوی برنج/ عکس: رویترز

بسته ارسالی بطری برنج برای مردم کره شمالی

آنها در سال‌های گذشته اسکناس‌های یک دلاری، مواد غذایی، رادیوهای کوچک، "یو اس بی" (USB)، مطالب و شعارهایی را از طریق بادکنک یا بطری به کره شمالی فرستاده‌اند.

عکس: رویترز

بسته بندی برنج در بطری برای کره شمالی

عکس: رویترز

کمک مخالفان به کره شمالی

عکس: رویترز

بطری برنج

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/15894