کد خبر: 15882 ، سرويس: اخبار ورزشی
تاريخ انتشار: 29 خرداد 1399 - 13:41
جان خود و عزیزانمان را قربانی بی توجهی به اصول پیشگیری از کروناویروس نکنیم!

نوای جنوب:دکتر «سید روح الله حسینی» با اشاره به آمارهای نگران کننده بیماران کووید ۱۹ در فارس، این افزایش را پیامد نامطلوب بی توجهی عمومی به فاصله گذاری اجتماعی عنوان کرد.

نوای جنوب:دکتر «سید روح الله حسینی» مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز  با ابراز نگرانی نسبت به کاهش توجه عمومی نسبت به راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، مهم ترین ضرورت کنونی را رعایت اصل فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک عنوان کرد.

او با اشاره به گفته های معاون بهداشت وزارت بهداشت در ستاد ملی کرونا در خصوص افزایش آمار بیماران کووید ۱۹ در فارس که پیش بینی می شود از ظرفیت پذیرش بیمارستان ها بسیار بالاتر باشد، این را یک هشدار جدی برای مردم استان دانست.
مدیر روابط عمومی دانشگاه تاکید کرد: اگرچه حدود چهارماه از همه گیری این بیماری در کشور می گذرد، اما بررسی های کارشناسان امر نشان می دهد که توجه عمومی نسبت به رعایت بهداشت و حفظ فاصله های عمومی در امور روزمره زندگی به میزان نگران کننده ای کاهش یافته است و با وجود آگاهی بخشی و اطلاع رسانی های کافی در این زمینه، حساسیت عمومی خانواده ها نسبت به سلامت خود و عزیزانشان بسیار پایین تر از سطح خطر همه گیری این بیماری است.
دکتر حسینی پرهیز از شرکت در مهمانی، اجتماعات خانوادگی و عمومی را یکی از ضرورت های مهم در شرایط کنونی خواند و اظهار کرد: متاسفانه بررسی های ایپدمیولوژیک این بیماری حاکی از بسیاری موارد ابتلا به این بیماری به صورت دسته جمعی و خوشه ای در افراد حاضر در یک جمع بوده و پیشگیری از این خطر، تنها با مشارکت عمومی برای پرهیز از اینگونه تجمعات حاصل می شود.
او با تاکید بر این نکته که خطر بیماری و آسیب های ناشی از آن به هیچ وجه کاهش نیافته است، افزود: به نظر می رسد برخی گمانه زنی های غیرعلمی در خصوص کاهش ویروس کرونا در فصل گرما، در پایین آمدن میزان حساسیت عمومی نسبت به این بیماری و خطرات ناشی از آن موثر بوده؛ اما واقعیت کنونی و افزایش نگران کننده آمار ابتلا، حاکی از رد این فرضیه است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: شایسته است یکایک ما ضمن تلاش برای کاهش بار بیماری از دوش مدافعان تلاشگر سلامت، نسبت به سلامت خود و عزیزانمان دقت نظر کافی داشته و با حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در تعاملات اجتماعی، محافظ خود در برابر این ویروس خطرناک باشیم.

دکتر حسینی ثمره افزایش مشارکت و همراهی عمومی در این امر را زمینه ای برای بازگشت هرچه سریع تر شرایط عادی به جامعه دانست.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/15882