نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 26 خرداد 1399 - 23:32

نوای جنوب:به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، اکنون ۵۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

نوای جنوب:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

  دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با پذیرش ۱۵ بیمار جدید، اکنون ۵۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های بوشهر بستری هستند که ۱۳نفرشان تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

  سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ مورد مبتلای جدید به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند و هشت مورد از موارد بستری با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

او با اشاره به افزایش سه مورد مبتلای جدید بستری در بخش‌های مراقبت ویژه افزود: اکنون ۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ICU تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: اکنون ۵۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

کشمیری با بیان اینکه ۲۰۱ بیمار حاد تنفسی در ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان‌های استان بوشهر مراجعه کرده‌اند، ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا  تاکنون ۱۰ هزار و ۴۹۱ بیمار حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند و دو هزار و۹۹۷ نفر از این بیماران در بیمارستان‌های استان  بستری‌شده‌اند که دو هزار ۸۱۴ نفر از آن‌ها از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

کرونا ۳۵ قربانی در بوشهر گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه تاکنون ۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داده اند، گفت: امروز یک آقای ۳۹ ساله مبتلا به کرونا در شهرستان گناوه بدون داشتن سابقه بیماری زمینه‌ای فوت کرد.

کشمیری افزود: با توجه به روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا و لزوم مراقبت از آنان در منزل باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیش از پیش رعایت شود.

رعایت موارد بهداشتی در مراقبت از بیماران کرونایی

او تاکید کرد: جداسازی اتاق، حمام و سرویس بهداشتی فرد بیمار، رعایت حداقل فاصله یک متری با او، تهویه مناسب اتاق بیمار با استفاده از باز گذاشتن در و پنجره، جداسازی و شستشوی ظروف بیمار از جمله روش‌های صحیح مراقبت از بیماران در منزل محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه بیمار و مراقب او باید از ماسک استفاده کنند، بیان کرد: باید سطل زباله درپوش دار برای دفع دستمال کاغذی در اتاق بیمار وجود داشته باشد و سطوح مورد استفاده او  مستمر ضد عفونی شود.

کشمیری ادامه داد: لباس و ملحفه بیماران باید جدا از لباس‌های سایر اعضای خانواده و با دمای ۶۰ تا ۹۰ درجه سانتیگراد شسته شود.

او با بیان اینکه فقط باید یک نفر مسئول مراقبت از بیمار باشد، تاکید کرد: مراقب بیمار نباید از گروه پرخطر (سالمندان، بیماران زمینه‌ای، افراد دارای نقص سیستم ایمنی ...) باشد و باید مرتب دست‌های خود را بشوید و اصول پیشگیری از کرونا را جدی بگیرد.

روند رو به افزایش موارد بستری در بوشهر

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اگر چه امروز بوشهر را جزء استان‌‎های وضعیت قرمز عنوان نکرد اما اعلام کرد، موارد بستری در این استان و استان‌های تهران و خراسان رضوی در حال افزایش است.

دیروز بوشهر همراه با آذربایجان غربی، هرمزگان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان، در ردیف استان‌های در وضعیت قرمز قرار داشت.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار