نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 26 خرداد 1399 - 11:33

نوای جنوب:دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ مورد مبتلای جدید به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند.

نوای جنوب:

کولرگازی نقشی در انتقال بیماری کرونا ندارد  دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ مورد مبتلای جدید به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند.

  دکتر سعید کشمیری  بیان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد از موارد بستری مبتلا به کرونا با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

او با اشاره به افزایش دو مورد مبتلای جدید بستری در بخش‌های مراقبت ویژه افزود: در حال حاضر ۱۱ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ICU تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: در حال حاضر ۵۱ مورد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

دکتر کشمیری با بیان اینکه ۱۷۸ نفر بیمار حاد تنفسی در ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان‌های استان بوشهر مراجعه کرده‌اند گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور و استان بوشهر تاکنون ۱۰ هزار و ۲۹۰ بیمار حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان بوشهر مراجعه کرده‌اند.

او بیان کرد: تاکنون دو هزار و۹۵۰ نفر از بیماران حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که دو هزار ۷۶۷ نفر از آن‌ها از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خوشبختانه امروز هیچ‌گونه فوتی مبتلا به کرونا در استان بوشهر نداشته‌ایم تاکید کرد: متأسفانه از ابتدای شیوع کرونا در کشور و استان بوشهر تاکنون ۳۴ نفر از بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

دکتر کشمیری افزود: استفاده از کولر و وسایل سرمایشی تنها در صورت حضور بیمار در مکانی مشترک که عده‌ای دیگر هم هستند باعث انتقال ویروس به آن‌ها می‌شود.

او بیان  کرد: کولرگازی خانگی یک وسیله خنک‌کننده داخلی است و تا زمانی که فردی بیمار در محیط آن خانه حضور نداشته باشد، این وسیله به‌هیچ‌عنوان نقشی در انتقال بیماری نخواهد داشت.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر عنوان کرد: در صورتی که در یک محیط پرتراکم عمومی مانند اداره، فردی مبتلا وجود داشته باشد، کولر نقش مؤثری در انتقال ویروس از فرد مبتلا به دیگران دارد.

دکتر کشمیری افزود: اگر در یک محیط عمومی که با کولر‌های گازی خنک می‌شود یک فرد بیمار وجود داشته باشد به دلیل وجود ویروس در بازدم و عطسه این افراد، با گذشت زمان تراکم ویروس در محیط افزایش می‌یابد و تعویض هوا می‌تواند به کاهش این تراکم کمک کند.

او گفت: بهتر است در محیط‌های عمومی از یک سیستم تهویه مطبوع استفاده شود که قادر باشد هر پنج دقیقه یک‌بار حجم هوای محیط را تعویض کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر توصیه کرد: در محیط‌هایی عمومی که با کولر خنک می‌شود یک در یا پنجره باز باشد و از یک فن قوی برای جابه‌جایی هوا استفاده و فیلتر کولر‌ها به‌طور مرتب تمیز شود.

دکتر کشمیری یادآور شد: در هنگام استفاده از کولر اتومبیل شبکه آن تمیز شود و در صورتی که شخص دیگری همراه شما باشد و از ناقل بودن وی اطلاع نداشته باشید می‌بایست هر دو نفر ماسک زده و کلید تهویه هوا را خاموش کرده و شیشه اتومبیل را مقداری پایین بیاورید، ولی در زمانی که تنها هستید نیاز به این کار نیست.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
کولر گازی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار