نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 22 خرداد 1399 - 19:21
مصوبات کمیته مدیریت کرونا در استان؛

نوای جنوب: استاندار بوشهر گفت: از شنبه (۲۴ خرداد) استفاده از ماسک برای کارکنان و مراجعان اداره‌ها اجباری است و نظارت بر رعایت ضوابط بهداشتی در این مکان‌ها جدی‌تر می‌شود.




نوای جنوب:عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بیان کرد: از شنبه، کارکنان اداره‌ها موظفند با ماسک در محل کار حاضر شوند و مراجعان به ادارات کل هم باید از ماسک استفاده کنند، و مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای این مصوبه هستند.

او ادامه داد: مردم همچنان باید نسبت به شیوع کرونا دغدغه داشته باشند و ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

استاندار بوشهر عنوان کرد: در این نشست مقرر شد به منظور جلوگیری ازشیوع کرونا در استان امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به صورت غیر حضوری برگزار شود.

گراوند بیان کرد: رعایت الزام‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین استفاده از ماسک در پایانه‌های مسافری، فرودگاه‌ها و اسکله‌های مسافری اجباری شده و اداره‌های مرتبط هم مکلفند با جدیت بر این مصوبه نظارت کنند.

از سرگیری فعالیت اتوبوس‌های شهری با نصف ظرفیت

او افزود: شهرداری بوشهر نسبت به ازسرگیری فعالیت اتوبوس‌های شهری با ۵۰ درصد ظرفیت و الزام به استفاده از ماسک برای راننده‌ها و مسافران اقدام کند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: با وجود اینکه اصناف و بازاریان در مرحله نخست شیوع کرونا همکاری بسیار خوبی با ستاد مقابله با کرونا داشتند، اما برگزاری دورهمی‌ها وتجمع‌های مختلف موجب افزایش آمار کرونا در استان شد. بنابراین اصناف، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت، بر رعایت ضوابط بهداشتی در بازار نظارت کنند.

دورکاری کارمندان با شرایط خاص

گراوند افزود: با نظر دانشگاه علوم پزشکی، کارکنان با بیماری زمینه‌ای، زنان باردار، جانبازان به مدت دو هفته به صورت دورکاری فعالیت داشته باشند.

او تاکید کرد: صدا و سیما همچنان برنامه‌های مربوط به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تاکید بر حفظ فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار داشته باشد.

تالارها و روزبازارها همچنان تعطیل

استاندار بوشهر گفت: فعالیت تالار‌های پذیرایی و عروسی و همچنین روزبازار‌ها تا بهتر شدن وضعیت شیوع کرونا در استان همچنان تعطیل خواهد بود.

گراوند ادامه داد: وضعیت فعالیت نمایشگاه بین المللی بوشهر در جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مربوط کارشناسانه بررسی شود.

او عنوان کرد: آزمون‌های استخدامی در استان اگر تعداد شرکت کنندگان زیاد باشد در دو یا سه نوبت با رعایت تمام الزام‌های بهداشتی با نظارت دانشگاه خلیج فارس برگزار شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه تمام بیمارستان‌های استان مکلف به پذیرش بیماران حاد تنفسی هستند، گفت: با تکمیل بیمارستان شهدای هسته‌ای و اختصاص ۱۱۰ تخت جدید، کمک بسیاری خوبی به مجموعه درمان استان برای مقابله با کرونا خواهد شد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ستاد کرونا

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار