نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 22 خرداد 1399 - 13:48

نوای جنوب:معاون سازمان  صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: علت بالا رفتن قیمت شکر در بازار تغییر ارز تخصیصی به شکر از ارز دولتی به نیمایی است.

نوای جنوب:این روزها قیمت شکر در بازار بسیار افزایش یافته و این موضوع  موجب گلایه‌مندی مردم شده آن هم در روزهای گرم تابستان که مصرف شکر بیشتر از قبل است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوف مصرف کنندگان سازمان  صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در حال حاضر، شکر تولید داخل و وارداتی  به فراوانی در بازار وجود دارد ولی مشکل در تفاوت قیمت آن در بازار و همچنین افزایش قیمت است.

رضا جمالی افزود: دلیل بالا رفتن قیمت شکر، تغییر ارز تخصیصی به این کالا است چون قبلا با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌شد و و اینک با ارز نیمایی.

وی ادامه داد: قیمت عرضه شکر در کارخانه‌های تولید داخل مانند مرودشت، نی‌ریز و خوزستان حداقل ۶۳۰۰ تومان است و زمانی که به دست مصرف کننده می‌رسد به صورت فله ۷۳۰۰ تومان و در بسته‌بندی یک کیلوگرمی حداکثر ۸۷۰۰ تومان می‌شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: در قالب طرح ضیافت ماه مبارک رمضان ۷۱۹ تن شکر در استان بوشهر توزیع شد.

وی گفت: واحد بازرسی صنعت، معدن و تجارت به دلیل کمبود بازرس، امکانات و تجهیزات در شناسایی تخلفات در سطح بازار، از مردم تقاضای همکاری دارد و از هم استانی‌ها می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلف با شماره تلفن ۱۲۴ تماس گرفته و گزارش دهند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شکر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار