نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 20 خرداد 1399 - 07:58

نوای جنوب:در راستای پیگیریهای مستمر و مکرر ریاست شورای اسلامی شهر در نشست با رئیس کل دادگستری استان بوشهر، ارتقاء جایگاه، نگاه ویژه و تقویت اساسی شورای حل اختلاف شهر وحدتیه تصمیم گیری گردید.

 

 

نوای جنوب: در راستای پیگیریهای مستمر و مکرر ریاست شورای اسلامی شهر در نشست با رئیس کل دادگستری استان بوشهر، ارتقاء جایگاه، نگاه ویژه و تقویت اساسی شورای حل اختلاف شهر وحدتیه تصمیم گیری گردید.

 طی جلسه ای که روز یکشنبه ۱۸ خردادماه در محل بخشداری سعدآباد تشکیل گردید، دستورات و اقدامات لازم جهت تحقق امر فوق و تقویت ویژه شورای حل اختلاف شهر وحدتیه تصمیم گیری گردید.

  در این نشست که با حضور آقای دکتر جمادی رئیس کل دادگستری استان بوشهر و معاونین ایشان،حجج الاسلام مهدوی نسب ریاست دادگاه عمومی بخش و کشاورز امام جمعه سعدآباد،دکتر حاجب فرد بخشدار،مهندس عباسی شهردار و حاج کرامت کشاورز ریاست شورای اسلامی شهر وحدتیه و شهرستان دشتستان،مهندس شریفی شهردار و آقای قلی زاده ریاست شورای اسلامی شهر سعدآباد،درمحل بخشداری تشکیل شد، برتوسعه دادگاه عمومی بخش سعدآباد و ارتقای جایگاه و تقویت ویژه شورای حل اختلاف شهر وحدتیه تاکید گردید.

  در این نشست آقای کشاورز ریاست شورای اسلامی شهر وحدتیه و شهرستان دشتستان با عرض خیرمقدم و تقدیر و تشکر بابت حضور مسئولین محترم دادگستری استان در بخش سعدآباد طی سخنانی تصریح نمود: بخش سعدآباد با جمعیتی در حدود ۴۰ هزار نفر به عنوان قدیمی ترین و فرهنگی ترین بخش استان،مهد و زادگاه پرورش، رویش و تربیت بزرگان و فرهیختگانی است که درسطح جامعه شاهد خدمات ارزشمند آنان به مردم و در طریق و مسیر پیشبرد اهداف نظام اسلامی هستیم. ریاست شورای اسلامی شهرستان دشتستان با اشاره به ‌بافت،جغرافیا و پراکندگی جمعیتی همچنین مهاجر پذیری بخش،لزوم توسعه و افزایش امکانات و بکارگیری نیروی قضایی بیشتر در دادگاه عمومی سعدآباد را خواستار گردید و دراین راستا خاطرنشان نمود: متاسفانه شهر و منطقه وحدتیه با جمعیت بالا فاقد دادگاه عمومی است و از دیرباز تا کنون مردم این منطقه جهت پیگیری امورات قضایی و دادگاهی خویش مجبورند در مسیر و جاده پرترافیک و شلوغ وحدتیه به سعدآباد در تردد و عبور و مرور باشند که به طبع آن شاهد بروز تصادفات مکرر خونین و تحمیل لطمات و خسارات بسیار مالی وجانی به مردم این منطقه باشیم. 

  کشاورز در ادامه ضمن تشکر و سپاس از زحمات حجت الاسلام مهدوی نسب در دادگاه عمومی سعدآباد بیان نمود: الحمدالله طی سالیان اخیر با استفاده از ظرفیت و قابلیت های بی نظیر معتمدین،خیرین،بزرگان و ریش سفیدان منطقه همچنین بهره گیری ازتوان و پتانسیل نیروهای نظامی و انتظامی و تلاش های شورای حل اختلاف و دادگاه عمومی بخش، تلاش و کوشش وسیعی در جهت تعامل با مردم و کاهش چشمگیر جرائم و حل و فصل اختلافات هستیم که ماحصل آن توسعه و افزایش سطح امنیت اجتماعی و جلب رضایتمندی شهروندان و ساکنین در منطقه میباشد.لیکن باتمام این تفاصیل، اقدامات و زحمات و درجهت تامین رفاه و آسایش عمومی،خواستار استقرار شعبه ای از دادگاه عمومی در منطقه وحدتیه هستیم.

  در ادامه و پس از اظهار نظر حاضرین،آقای دکتر جمادی رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تقدیر از تلاش و اقدامات صورت گرفته برای تامین امنیت،رسیدگی به امورات قضایی و جلب رضایتمندی اهالی محترم شهرها وروستاهای بخش باقدمت سعدآباد، طی سخنانی اظهار داشت: در خصوص دادگاه عمومی بخش سعی خواهدشد ساختمان اختصاصی با امکانات بهتر وبیشتر احداث گردد. ایشان در خصوص درخواست ریاست شورای اسلامی شهر وحدتیه مبنی بر استقرار شعبه ای از دادگاه عمومی در شهر وحدتیه خاطر نشان نمود که این امر منع قانونی دارد لیکن باتمام توان و با افزایش امکانات و تفویض اختیارات ویژه در جهت ارتقای جایگاه،نوع و میزان ارائه خدمات حقوقی وقضایی به شهروندان و ساکنین منطقه وحدتیه اقدام خواهد شد به نحویکه زین پس حدود ۹۰ درصد پرونده ها و مطالبات قضایی شهروندان در همین شورای حل اختلاف شهر حل وفصل و منجر به صدور رای نهایی گردد که نیاز به حضور مردم در دادگاه سعدآباد به حداقل برسد. دکتر جمادی همچنین از تلاش های خداپسندانه اعضای شورای حل اختلاف وحدتیه همچنین ریاست شورای اسلامی شهر، شهردار و تمامی بزرگان و نیک اندیشان شهر وحدتیه در جهت ارتقای سطح امنیت عمومی در این منطقه قدردانی و سپاسگزاری نمود.

  در این نشست، حجت الاسلام مهدوی نسب رئیس دادگاه عمومی بخش سعدآباد نیز با طرح دیدگاههای خویش و تشکراز اقدامات صورت گرفته از دستورات و تصمیمات دکتر جمادی ابراز رضایت نمودند.


















 

 



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
وحدتیه

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار