نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 12 خرداد 1399 - 20:33
سرهنگ قاسمی:

نوای جنوب:رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: مدتی است که  مناسبت‌‌های ملی و مذهبی هدف سوء استفاده کلاهبردارن سایبری قرار گرفته است و یکی از اقدامات مجرمانه این افراد ، ارائه لینک دانلود فیلم و کلیپ حاوی بد افزار مرتبط با مراسم پیش‌رو است.








 

نوای جنوب:رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: مدتی است که  مناسبت‌‌های ملی و مذهبی هدف سوء استفاده کلاهبردارن سایبری قرار گرفته است و یکی از اقدامات مجرمانه این افراد ، ارائه لینک دانلود فیلم و کلیپ حاوی بد افزار مرتبط با مراسم پیش‌رو است.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر در تشریح این خبر اظهار داشت :متأسفانه حسب سوابق سالیان اخیر مشاهده می‌شود که مجرمین سایبری با ارسال کلیپ یا تیتر خبری که لینک دسترسی به تصاویر مرتبط را در زیر مطلب درج کرده‌اند،کاربران فضای مجازی را تشویق به دانلود کلیپ یا باز کردن لینک اینترنتی  می نمایند.
وی خاطرنشان کرد : به محض توجه کاربر به خواسته هدایت شده مدنظر مجرمین سایبری، عملاً دسترسی به تمامی محتواهای شخصی ذخیره شده در دستگاه‌های دیجیتال همراه کاربر برای آنها محیا شده که با سوء استفاده از اطلاعات سرقت رفته ،ضرر و زیان اقتصادی یا اجتماعی و آبرویی جبران‌ناپذیری متوجه صاحب تجهیزات آلوده شده به بدافزار می‌شود.
سرهنگ قاسمی بیان داشت :این اقدام مجرمانه همراه با تبلیغات اغواکننده و براساس مناسبت‌های تقویمی مذهبی و ملی نظیر ارتحال حضرت امام خمینی«ره» صورت می‌پذیرد و کاربران فضای مجازی هم بدون اطلاع از بدافزار بودن محتوای ارائه شده ،در دام این مجرمین سایبری گرفتار شوند.
وی توصیه کرد: از دانلود محتواهای منتشر شده در فضای مجازی خصوصاً شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها اعم از فیلم و کلیپ و عکس‌نوشته و یا بازکردن لینک‌هایی که از منابع غیررسمی و ناشناس صادرشده خودداری و در هنگام نصب برنامه‌ها و نرم‌افزارهای ویژه خاص دقت نمایند تا صرفاً با مجوز دسترسی‌های ضروری موافقت نموده و نسبت به بروزرسانی سیستم عامل و نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس دستگاه دیجیتال در اختیار خود بصورت مستمر اقدام نمایند.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر در پایان یادآور شد :دقت و هوشیاری در بررسی فایل‌ها و شناسایی ویروس‌ها و آلودگی احتمالی به مراتب راحت‌تر از اصلاح سیستمی است که مورد حمله بدافزار قرار گرفته و کم‌هزینه‌تر از تبعات احتمالی سوء‌استفاده از اطلاعات لورفته شخصی می‌باشد.
این مقام ارشد انتظامی در انتها از هموطنان عزیز خواست در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir در بخش ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.
















کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
پلیس فتا بوشهر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار