کد خبر: 15426 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 07 خرداد 1399 - 12:42
ساعت کار ادارات استان بوشهر از ۱۷ خرداد تغییر می‌‌کند +جزئیات

نوای جنوب:

استاندار بوشهر از تغییر ساعت کار ادارات استان از ۱۷ خرداد خبر داد و گفت: براساس مصوبه هیئت دولت ساعت کار ادارات از ۱۷ خرداد ساعت ۶:۳۰ دقیقه تا ۱۳:۳۰ دقیقه تعیین می‌شود

نوای جنوب: عبدالکریم گراوند ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با اشاره به وقوع آتش سوزی در ارتفاعات دشتستان و تنگستان اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده از سوی دستگاه‌های مختلف در اطفاء حریق در منطقه دهرود سفلی دشتستان و  خاییز تنگستان نیاز یه هماهنگی بیشتر در مواقع بحرانی است و در شرایط بحرانی، امکانات دستگاه‌های اجرایی باید در اختیار ستاد بحران برای حل مشکلات قرار گیرد.

وی، با تاکید بر ساماندهی و سازماندهی امکانات و نیروها برای مقابله با بحران گفت: برای مقابله با بحران‌ها و  آتش سوزی در مراتع و منابع طبیعی ساماندهی تجهیزات، امکانات و ظرفیت‌های نیروی انسانی امری مهم و ضروری است تا در مواقع لزوم با برنامه‌ریزی بهتری عمل کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بر اساس قانون اطفاء حریق  وظیفه سازمان جنگل‌ها و مراتع است افزود: همه دستگاههای لشکری و کشوری در مواقع ضروری مکلف به همکاری با سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور هستند.

وی تاکید کرد: اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر اقدامات لازم برای بررسی علل و عوامل وقوع حریق‌های اخیر در مراتع و منابع طبیعی استان انجام داده و مقصران را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کند.

گراوند با تاکید بر تهیه و تدوین طرحی برای مقابله با اتش سوزی در مواقع بحرانی با همکاری دستگاه‌های مختلف خاطرنشان کرد: با تهیه این طرح از همه ظرفیت‌های استان بوشهر برای مقابله با بحران‌ها به ویژه آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها استفاده می‌شود.

وی خواستار تدوین برنامه جامع آموزشی برای حفاظت از منابع طبیعی موجود در استان توسط ادارات کل منابع طبیعی و محیط زیست شد و افزود: باید از ظرفیت تمام رسانه‌های مجازی و مکتوب و صدا و سیما برای فرهنگ سازی در استفاده صحیح از سرمایه‌های ملی استفاده شود.

وی، صرفه‌جویی در مصرف آب را یک ضرورت دانست و بیان کرد: هر دو هفته یکبار جلسه آب در دفتر استانداری بوشهر برگزار می‌شود که مشکلات و وضعیت ابرسانی در شهرها و روستاهای استان بوشهر پیگیری و رصد می‌شود.

استاندار بوشهر ویروس کرونا را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد:  با توجه به افزایش مصرف آب در عرصه ویروس کرونا، می‌طلبد یک صرفه‌جویی صورت بگیرد  تا در تابستان قطعی آب در مناطق مختلف استان نداشته باشیم هر چند در برخی مناطق مشکلاتی وجود دارد اما تلاش می‌شود که  تابستان با کمترین مشکلات پشت سر گذاشته شود.

گراوند صرفه ‌جویی در حوزه انرژی برق را یک ضرورت دانست و بیان کرد: معمولا در فصل تابستان با توجه به گرمی هوا مصرف برق افزایش می‌یابد و در این راستا 80 درصد مصرف برق استان بوشهر  مصارف خانگی  و 20 درصد در سایر بخش‌های اقتصادی و خدماتی است.

وی، با بیان اینکه مصرف 80 درصدی برق خانگی  استان بوشهر به وضعیت جوی و گرما بر می‌گردد افزود: بر اساس مصوبه هیئت دولت در سال گذشته، استان‌های گرمسیر مانند بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و شهرستان‌هایی که دمای هوای آنها بالای 45 درجه است ساعت کار ادارات باید کاهش یابد.

استاندار بوشهر بیان کرد: بر این اساس ساعت کار ادارات 6:30 تا 13:30 دقیقه از شنبه 17 خرداد  در استان بوشهر تعیین می‌شود.

گراوند تصریح کرد: با توجه به درخواستی که شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ارائه کرده و پیک مصرف برق هم ساعت 13 تا 17 تعیین شده بر اساس مصوبه هیئت دولت  از 17 خرداد ماه ساعت کار ادارات در استان بوشهر  تا آخر مرداد ماه کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر رعایت صرفه‌جویی مصرف برق در ادارات گفت: برای صرفه جویی مصرف برق همه مردم و دستگاه‌های اجرایی باید همکاری و کمک کنند اگر هر خانه‌ای یک لامپ در سطح استان خاموش کند 16 مگاوات صرفه‌جویی می‌شود که همه مردم باید همکاری کنند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/15426