کد خبر: 15270 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 01 خرداد 1399 - 13:09
رئیس شورای آبپخش خبر داد
مهندس عباسی رئیس شورای آبپخش:اقدامات متعددی در حوزه کشاورزی آبپخش انجام داده ایم +جزئیات

نوای جنوب:مهندس فرخ عباسی رئیس شورای شهر آبپخش  از گسترش حوزه فعالیت آفات چوبخوار خرما در برخی از اراضی نخیلاتی منطقه خبر داد.





نوای جنوب:مهندس فرخ عباسی رئیس شورای شهر آبپخش  از گسترش حوزه فعالیت آفات چوبخوار خرما در برخی از اراضی نخیلاتی منطقه خبر داد.
رئیس شورای شهر آب پخش  افزود در پی مراجعات کشاورزان محترم و بازدیدهای میدانی انجام شده فعالیت آفات چوبخوار خرما تایید میگردد که رفع این مهم فعالیت های جمعی کشاورزان در خصوص استفاده از شیوه تله گذاری نوری و تلاش مسولان این حوزه را میطلبد.
عباسی  اظهار داشت ؛در این راستا با آقای رییسی،ریاست محترم کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی استان و کارشناسان محترم این حوزه دیدار و گفتگو نمودیم که تصمیمات خوبی اتخاذ شد.
در این دیدار رییسی،ریاست محترم کمیسیون بر اینکه در فصل خوبی برای مقابله با این افت قرار داریم اشاره نمود و افزود از ابتدای اردیبهشت تا پایان تیرماه فصل تکثیر این افت بوده و اکنون زمان مناسب برای مبارزه و جلوگیری از اسیب های ناشی از این افت میباشد و در پایان مقرر شد تا اقدامات لازم در این خصوص را پیگیری نمایند.
در پایان مهندس عباسی مطرح نمود،کارشناسان محترم این مجموعه نیز ضمن تشریح ابعاد خسارت احتمالی موثر این نوع آفات به نقش آموزش اشاره نمودند و مقرر گردید تا همکاری لازم را با کشاورزان با تشکیل سمینارها و کلاس های آموزشی داشته باشند.در این نشست در خصوص هزینه های تولید خرما ،آفات،سموم،روش‌های مبارزه شیمیاعی و بیولوژیک،آب،آبها،آموزش،برندسازی نیز گفتگو شد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/15270