کد خبر: 15185 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 ارديبهشت 1399 - 10:51
امروز یکی از این 7 نفر شهردار می‎شود،پشت پرده ها را می گویم!

نوای جنوب:نشست شورای شهر بوشهر عمدتا حول انتخاب شهردار جدید مرکز استان بود؛ طوری که در ابتدا شماری از شورایاران محلات جنوبی با حضور در جلسه نامه ای در حمایت از انتخاب سرپرست فعلی به عنوان شهردار داشتند و سپس رییس شورا از تعیین 7 گزینه شهرداری و رای گیری میان آنها خبر داد.

نوای جنوب:

۸ گزینه برای شهرداری برنامه دادند؛ 7 نفر شرایط دارند

پس از ترک جلسه توسط شورایاران محلات جنوبی، ابوذر دهدار رییس شورای شهر با اشاره به فراخوانی که هفته پیش به پیشنهاد "آسایش" عضو شورا درباره ارسال رزومه گزینه های متقاضی شهرداری منتشر شد، گفت: تا امروز که آخرین مهلت دریافت درخواست‌ها بوده، ۸ نفر مدارک خود را تحویل دبیرخانه شورا داده اند که از این میان 7 نفر شرایط اختصاصی یعنی مدرک تحصیلی و سابقه مدیریت را داشته اند.

به گفته وی، احمد بارگاهی (مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری)، فردین خورشیدیان (سرپرست کنونی شهرداری)، فرخ بنه‌گزی (شهردار سابق امام حسن دیلم)، اعظم صمصامی (شهردار سابق آبپخش)، محمد نجفی (رییس سابق هیات فوتبال استان)، میلاد عباس‌زاده (از مسولان ستاد انتخاباتی جمیری نماینده بوشهر در مجلس یازدهم) و سیامک احمدی (عضو شورای سوم و مدیرعامل اسبق منطقه ویژه اقتصادی بوشهر) شرایط لازم را داشته و روز دوشنبه از ساعت 15 هرکدام به مدت 30 دقیقه به اعلام برنامه های خود می پردازند.

وی درباره افرادی که شرایط را نداشته‌اند اظهار داشت:  حسین لعلیان شرایط تصدی شهرداری را ندارد چون برای شهرداری های بالای ۲۰۰ هزار نفر باید ۶ سال مدیریت میانی با مدرک کارشناسی ارشد داشته باشد که شرایط را نداشت و براساس مستنداتی که خودش ارائه کردند این بررسی صورت گرفت. البته اگر هر کدام از اعضای شورا کاندیدای شهرداری هستند تا امشب برای اعلام آن فرصت دارند تا روز دوشنبه به برنامه خود پرداخته و تهایتا در پایان جلسه برای تعیین شهردار رای گیری شود.

درخواست برخی اعضای شورا برای تاخیر در تعیین شهردار

در ادامه جلسه، اکبر توسلی عضو شورا اظهار داشت: یکی از مدیرکل‌های استان بوشهر جزو کاندیدا هستند که تا امشب برنامه خود را اعلام می کند، از این رو نباید در روند انتخاب شهردار شتاب کرد و قانون گذار هم سه ماه فرصت را به همین منظور دیده است.

مهرزاد آسایش عضو شورای شهر هم با اشاره به اینکه موضوع فراخوان از گزینه های متقاضی شهرداری که توسط وی پیشنهاد شد، روز چهارشنبه رسانه ای گردید و عملا فرصت یک هفته ای طی نشده ادامه داد: چند روز دیگر وقت بدهید با افراد و مدیران توانمند صحبت کنیم و از آنها بخواهیم که کاندیدا شهرداری بشوند، وگرنه ضمن احترام به چهره های موجود که از میان آنها گزینه دارم، با یآنها عملا فقط می خواهیم شهرداری را اداره کنیم و توفیق بیشتری نداریم.

به گفته وی، ساعتی پیش نام هادی رستمیان از چهره های بومی که سابقه معاونت راه و شهرسازی بوشهر، سمنان و مدیرعاملی شهرهای جدید کشور را داشته برای تصدی شهرداری با او در میان گذاشته شده و در این فرصت کمی که تا فردا تعیین گردیده، عملا وی امکان حضور در بوشهر برای ارائه برنامه ندارد. همچنین بهروزیان فر مدیرکل ورزش و جوانان یا چهره های دیگر هستند که باید فرصت بیشتر درنظر گرفت تا سراغ افراد توانمند رفت و کارنامه ناموفق این دوره شورا را در سال آخر با حضور شهرداری موفق به فرصت تبدیل کرد.

خالق برزگرزاده دیگر عضو شورا بیان داشت : هنوز با فردی صحبت نکردم ولی معتقدم شهر اینقدر خالی از نیرو نیست که به همین گزینه ها رضایت دهیم، هرچند من در میان همین افراد هم گزینه برای انتخاب دارم. در این خصوص گزینه هایی هستند مثل احمد مرادی مدیرکل نوسازی مدارس یا بهروزیان مدیرکل ورزش و جوانان که چندین نفر پیشنهاد دادند و درصورتی که فرصت بیشتر باشد، می توان روی آنها نیز بررسی داشت. البته اگر فقط قرار است جلسه ای برگزار و تشریفات انتخاب شهردار طی شود، همین الان بدون اینکه ببینیم افراد توانمندی دارند یا برنامه شان را بشنویم رای گیری و شهردار را انتخاب کنیم.

رییس شورا: جلسه را به حاشیه نبرید

در واکنش به درخواست این سه عضو، دهدار رییس شورا گفت: همه می‌دانیم اعضا مذاکرات خودشان را با افراد انجام داده‌اند و از سه هفته پیش که امیری استعفا داده، اگر عضو شورای شهری گزینه ای نداشته و آن را به الان موکول می کند، باید فاتحه خودمان را بخوانیم. به احترام مردم خواهش می‌کنم به شعور شهروندان احترام بگذارید و جلسه را به حاشیه نبرید. درخصوص فراخوان برای متقاضیان شهرداری هم پیشنهاد یکی از اعضا عمل کرده و یک هفته فرصت بود که گزینه ها رزومه شان را بدهند، هرچند من فکر می کنم در شان شورای ما نبود که برای انتخاب شهرداری فراخوان زد و اعضا باید گزینه معرفی می کردند.

توسلی هم پاسخ داد: قانونگذار ۳ ماه را مشخص کرده و به ما وقت داده تا شهردار ایده‌ال را انتخاب کنیم و اینطور نباشد که مثل قبل کسانی بیایند و خودشان را چهار دست و پا داخل شورا انداختند که 19 ماه شهردار بودند و دیدیم عملکردشان چه بود. بوشهر یک شهر متمدن است و ۶ هزار سال قدمت دارد.

دهدار رییس شورا در جواب توسلی گفت:حداقل شما ایشان را تایید کردید باوجود اینکه نقد داشتید.

توسلی هم پاسخ داد: مردم دیدند که روز اول کدام اعضا به ایشان رای دادند. وی سپس خواستار آن شد که روزمه افراد متقاضی در قالب کمیته ای بررسی شده نه بصورت فردی تا اینطور نباشد که بعدا از سوی دستگاههای ذیصلاح ایراد گرفته شده و مجددا این روند طی شود، چون سابقه این مشکل را داشته ایم.

دهدار نیز با اشاره به اینکه شرایط اختصاصی قانونگذار برای شهرداری مشخص است و به راحتی قابل بررسی است، گفت: ما به وظیفه خود درباره انتخاب شهردار عمل کنیم و مابقی امور برعهده وزارت کشور و دستگاههای ذیصلاح است.

برای آمدن گزینه های توانمند در شهرداری رایزنی کنیم

همچنین مهرزاد آسایش نیز با بیان اینکه در شرایط کنونی گزینه ها خودشان تقاضای شهرداری دارند، بلکه درست آن است که ما باید برای وارد کردن افراد توانمند فرصت بیشتر قائل شده و حتی به آنها برای عهده دار شدن مسئولیت مذاکره کنیم.

دهدار نیز اظهار داشت: در شان شورا نیست که به فردی برای در دست گرفتن شهرداری التماس کند، درحالی که باید منت هم بکشد که قرار است خادم مردم باشد. کسی هم که در این مدت برنامه و رزومه نداده، مشخص است تمایلی به کار کردن در شهرداری ندارد. از این رو تقاضا دارم همکاران فردا در جلسه بررسی برنامه گزینه ها حضور یافته تا در پایان نیز یکی از این افراد را برای شهرداری انتخاب کنیم.

برزگرزاده هم به کنایه گفت: گویا گزینه نهایی دوستان مشخص است و برای همین فرصت بیشتر جایز نیست!

فرصت بیشتر برای معرفی گزینه حرف رسانه پسندی است

از طرفی پویا دولابی عضو شورا نیز اظهارات برخی همکارانش برای فرصت بیشتر را اظهارنظر عامه و رسانه پسند دانست و گفت: همه می دانیم که تاخیر بیشتر یعنی فشار بیشتر از بیرون شورا به همکاران که از خواهش های دوستانه تا سایر فشارها می باشد. ضمن اینکه سوابق را داریم که عملا از زمان انتخاب گزینه تا طی شدن تشریفات صدور حکم در وزارت کشور و تاییدیه دستگاههای ذیصلاح زمانبر است و نمی توان گفت چون سه ماه فرصت سرپرستی شهرداری است، باید عجله ای هم نداشت.

پشت پرده افرادی که شورا را به تمسخر می‌گیرند خواهم گفت

طاهره شمشیری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر هم اظهار داشت: درباره اینکه شرایط احراز فلان شخص رد خواهد شد پیش داوری نکنیم. البته مطرح شدن نام یک فرد در میان کاندیداها باعث وهن بوشهر شده، نه فقط شورای شهر. بعضی‌ها بیرون شورای شهر، ما را به تمسخر گرفته‌اند، ولی اگر کسی شورا و رای مردم را به تمسخر بگیرد پشت پرده ای که از وی می دانم را خواهم گفت.

وی ادامه داد: باید شهردار را انتخاب کنیم تا اگر ایرادی به انتخاب وارد شد، وقت یرای اصلاح داشته باشیم و کسانی که از بیرون می‌گویند در سه ماه نمی‌توانید شهردار انتخاب کنید و به کمک خودتان شورا را منحل می‌کنیم، دیگر چنین صحبتی نکنند.

گفتنی است ندا عبداله زاده و کیوان هاشم زاده در این جلسه سکوت کردند، همچنین روح الله نصرتی حضور نداشت.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/15185