کد خبر: 15142 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 27 ارديبهشت 1399 - 12:48
دکتر کشمیری خبر داد
افزایش معنادار مبتلایان کرونا در استان ،شناسایی ۱۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان بوشهر +جزئیات

نوای جنوب:

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ بیمار جدید کرونا در استان بوشهر شناسایی شده‌اند تا تعداد مبتلایان به این بیماری در استان به ۴۴۱ نفر افزایش یابد.

نوای جنوب:

شناسایی ۱۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان بوشهر  دکتر سعید کشمیری بیان کرد: از ۱۹ مورد مثبت جدید، سه مورد در بوشهر، ۹ مورد در دشتستان، سه مورد در دیلم، یک مورد در دشتی، یک مورد در دیر، یک مورد در عسلویه و یک مورد در جم شناسایی شده‌اند.

وی افزود: سه بیمار جدید شهرستان بوشهر، دو خانم ۴۴ و ۳۵ ساله به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌ شده که خانم ۳۵ ساله سابقه سفر به خوزستان را داشته و دیگری آقایی ۲۴ ساله است که بعد از گذراندن دوره درمان ترخیص شده و همه بیماران در مراقبت خانگی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: از ۹ بیمار جدید شهرستان دشتستان، خانمی ۹۸ ساله که در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان است و دو خانم ۴۳ و ۳۸ ساله، دختر بچه‌ای ۱۰ ساله، پسر بچه‌ای ۴ ساله و چهار آقای ۴۳، ۳۱، ۲۸ و ۲۵ ساله هستند که همه بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی اضافه کرد: سه بیمار جدید شهرستان دیلم، دو آقای ۵۴ و ۳۱ ساله و خانمی ۳۸ ساله که همه بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دکتر کشمیری گفت: بیمار جدید شهرستان دشتی آقایی ۴۳ ساله است که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارد و بیمار جدید شهرستان دیر نیز آقایی ۵۳ ساله است که برای گذراندن دوره درمان خود در بیمارستان بستری است.

وی بیان کرد: بیمار جدید شهرستان عسلویه آقایی ۲۸ ساله ساکن استان خوزستان و شاغل در عسلویه و بیمار جدید ساکن شهرستان جم نیز آقایی ۴۶ ساله است که هر دو سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۴۴۱ نفر شامل ۲۵۵ مرد و ۱۸۶ زن) تا کنون ۲۴۴ نفر از آنان بهبودیافته و ۱۷۷ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۸ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

وی گفت: ۵۰ روز از تأسیس آزمایشگاه ویروس‌شناسی کووید ۱۹ در استان بوشهر می‌گذرد و در این مدت بیش از سه هزار نمونه مورد آزمایش قرار گرفته است و به‌طورکلی حدود ۱۲ درصد نمونه‌ها مثبت شده‌اند.

دکتر کشمیری تاکید کرد: مردم با رعایت دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا در اماکن مذهبی و مساجد برای شرکت در آیین معنوی شب قدر حضور پیدا کنند و عموم مردم و هیئت امنای اماکن مذهبی و مساجد با جدیت همچون گذشته نسبت به رعایت این دستورالعمل‌ها مدافعان سلامت را همراهی کنند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/15142