کد خبر: 15115 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 26 ارديبهشت 1399 - 08:13
پیام شهردار برازجان به مناسبت شهادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام

نوای جنوب:وجود توامانی که همواره به مبارزه‌ی تمام‌عیار سیاهی و نور انجامیده و چه بسیار مواردی که چهره‌ی روشن ایمان، خرد، عدالت و هر آنچه نیکی است از تیغ تیز ظلمت و جهل در امان نبوده است.





نوای جنوب:مرور تاریخ همواره درس‌هایی در دل خود دارد که در هر زمان و مکانی می‌تواند چراغی روشن فراراه انسان قرار دهد. یکی از مهمترین درس‌های تاریخ را باید پذیرش واقعیت وجود توامان کفر و ایمان، جهل و خرد ورزی و در مقامی عالی‌تر، عدالت و ظلم دانست.
وجود توامانی که همواره به مبارزه‌ی تمام‌عیار سیاهی و نور انجامیده و چه بسیار مواردی که چهره‌ی روشن ایمان، خرد، عدالت و هر آنچه نیکی است از تیغ تیز ظلمت و جهل در امان نبوده است.
یکی از مهمترین و بارزترین نمودهای این تقابل را می‌توان در واقعه‌ی حزن‌انگیز مسجد کوفه در شامگاه نوزدهم رمضان سال ۴۰ هجری قمری به عینه دید. ساعتی که شمشیر خشم شقی‌ترین، جاهل‌ترین و سست‌ایمان‌ترین نوع بشر در همه‌ی تاریخ، در هوا چرخید و بر فرق عدالت فرود آمد تا درس بزرگی به تمام تاریخ بدهد. درس تداوم دشمنی کینه‌توزان و خودکامگان با هر آنکه خدا و مردم را بر همه چیز مقدم می‌داند. درس عداوت همیشگی نادانی با خِرد، خودخواهی با مردم‌داری، ظلم با عدالت و آشکار شدن دشمنی همیشگی نفاق با اخلاص!
آری!
اگرچه در ۱۹ رمضان  سال چهلم هجری، فرق مولای عشق و ایمان به شمشیر ظلم نابخردترین ناجوانمردان تاریخ شکافت و داغی جاودان بر قلب اهل عشق ماند اما این واقعه، راهی روشن فراروی آزادمردان تمام تاریخ قرار داد: ایستادن پای ایمان و عشق به مردم تا آخرین قطره‌ی خون!
رمضان، ماه خداست و این ماه پربرکت با نام مولای متقیان پیوندی ناگسستنی دارد. از ۱۹ رمضان که فرق مولای عشق می‌شکافد تا ۲۱ رمضان که این اسوه‌ی ایمان، خداشناسی، عشق، عدالت، جوانمردی و وفای به عهد در پیشگاه حضرت حق سرفرازانه رستگار می‌شود...
رستگاری در فاصله‌ی دو شب مهم تاریخ اسلام که اتفاقا هر دو شب بر اساس روایات شیعه ممکن است شب قدری باشند که عزت و حرمتش بر هیچکس پوشیده نیست.
اینجانب به نوبه‌ی خود شهادت مولای عاشقان و خردورزان عالم، جوانمردترین فرزندان آدم از ابتدا تا منتهای تاریخ، اسوه‌ی ایمان و عدالت و شهادت را به یکایک شما شهروندان پاک‌نهاد، مومن و روزه‌دار برازجان و همه‌ی شیعیان جهان تسلیت عرض نموده، آرزو میکنم همه‌ی ما لیاقت بهره بردن از برکات لیالی ارزشمند قدر را داشته باشیم.

محمدحسن محمدی
شهردار برازجان

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/15115