کد خبر: 15070 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 24 ارديبهشت 1399 - 13:53
دکتر کشمیری خبر داد:
9مبتلای جدید به کرونا در استان بوشهر ،هشدار به بیماران جدید +جزئیات

نوای جنوب:سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: ۹ نفر به فهرست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد

کشمیری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

 

نوای جنوب:سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: ۹ نفر به فهرست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد تا تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ به ۳۹۸ نفر برسد.

او افزود: از این تعداد ۲۳۰ بیمار مرد و ۱۶۸  نفر زن هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: از ۹ مورد مثبت جدید، سه مورد در بوشهر، چهار مورد در دشتستان، یک مورد در تنگستان و یک مورد در دیر شناسایی‌ شده‌اند.

کشمیری عنوان کرد: سه بیمار جدید شهرستان بوشهر، دو خانم ۳۸ و ۳۱ ساله و آقایی ۳۱ ساله هستند که خانم ۳۸ ساله به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارد و خانم ۳۱ ساله نیز پس از گذراندن دوره درمان ترخیص شده و در مراقبت خانگی قرار دارد.  آقای ۳۱ ساله هم در بیمارستان برای گذراندن دوره درمان خود بستری است.

او گفت: چهار بیمار جدید شهرستان دشتستان، آقایانی ۷۲، ۴۴، ۳۵ و ۳۴ ساله هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده‌ و سابقه تماس با مورد مثبت نیز داشته‌اند و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: بیمار جدید شهرستان تنگستان هم کودکی ۵ ساله است که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده و سابقه تماس با مورد مثبت نیز داشته‌ و در مراقبت خانگی قرار دارد.

کشمیری افزود: بیمار جدید شهرستان دیر نیز خانمی ۳۶ ساله ساکن شیراز است که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارد.

او بیان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۳۹۸ نفر) تاکنون ۲۲۳ نفر از آنان بهبود یافته‌اند، ۱۵۴ نفر در منزل تحت مراقبت هستند و ۹ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر لزوم رعایت اصول بهداشتی در شب‌های قدر گفت: انتظار داریم مردم و هیات‌امنای اماکن مذهبی و مساجد مانند گذشته با رعایت این دستورالعمل‌ها مدافعان سلامت را همراهی کنند.

کشمیری عایت نکردن فاصله اجتماعی در هر نوع مراسمی موجب شیوع گسترده کرونا می‌شود، عنوان کرد: دورهمی‌ها، رفت‌وآمد‌های خانوادگی و رعایت نکردن نکات بهداشتی منجر به تشکیل خوشه‌های محلی بیماری کرونا می‌شود و از مردم می‌خواهیم از برگزاری مراسم‌های دورهمی، جشن تولد و عروسی، ختم، خاکسپاری و هرگونه تجمع خودداری کنند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/15070