نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 22 ارديبهشت 1399 - 13:05

نوای جنوب:استاندار بوشهر گفت: با توجه به خیز دوباره کرونا در استان خوزستان، کنترل و تب سنجی ورودی و خروجی دیلم با همکاری هلال احمر و نیروی انتظامی انجام گیرد.

نوای جنوب: عبدالکریم گراوند در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: با توجه به خیز دوباره کرونا در استان خوزستان، کنترل و تب سنجی ورودی و خروجی دیلم با همکاری هلال احمر و نیروی انتظامی انجام گیرد و مردم شمال استان هم از تردد‌های غیرضروری به استان خوزستان جلوگیری کنند.

او ادامه داد: مردم استان همچنان ضوابط بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا شاهد کاهش مبتلایان به کرونا باشیم.

استاندار بوشهر در مورد وضعیت بازگشایی مدارس در استان افزود: براساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا از شنبه مدارس باز هستند، اما حضور دانش آموزان اختیاری است و اجباری نیست و در این زمینه خانواده‌های دغدغه‌ای نداشته باشند.

گراوند درخصوص فعال شدن اتوبوس های خط واحد شهرداری بوشهر گفت: استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل شهری با مسئولیت نظارت شهرداری بوشهر با جدیت انجام گیرد.

او عنوان کرد: مدیران استان مکلفند امکانات لازم برای رعایت ضوابط بهداشتی را در اختیار مهمانان اداری که وارد استان می‌شوند قرار دهند و حوزه بازرسی استانداری هم در این زمینه گزارش بدهد.

گراوند با قدردانی از تلاش‌های جامعه پزشکی و وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا، غربالگری در بیماریابی را از توفیقات بزرگ وزارت بهداشت خواند و گفت: انتظار داریم مردم استان نهایت همکاری با دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای طرح غربالگری داشته باشند.

او همچنین تاکید کرد: تا ۴۸ ساعت آینده بودجه موجود در حساب بانکی مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی و اتاق بازرگانی برای تکمیل بیمارستان شهدای هسته‌ای به حساب دانشگاه علوم پزشکی واریز شود.

استاندار بوشهر افزود: اعتبار لازم از محل اعتبارات استان با هدف توجه به مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت در استان به منظور مقابله با کرونا اختصاص یابد.

استاندار بوشهر افزود: با توجه به نیاز استان به آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا، ایجاد این آزمایشگاه در جنوب استان انجام خواهد شد ضمن اینکه راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در دشتستان هم ضروری است.

گراوند بیان کرد: اصناف استان همچنان ضوابط بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و هر صنفی که از این موضوع غفلت کند بسته خواهد شد.

وی در مورد اقدام یک شرکت هوایی در مورد برخورد با یکی از پزشکان بوشهر در مسیر پروای تهران به بوشهر گفت: دستور پیگیری این موضوع را به بازرسی استانداری داده‌ام و این‌گونه رفتار‌ها نه تنها با کادر درمان بلکه با هیچ شهروندی مناسب نیست.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
مدارس

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار