نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 15 ارديبهشت 1399 - 16:07

نوای جنوب:معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این دانشگاه محموله کمک‌های بهداشتی و تجهیزات پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا اهدایی کشور چین را دریافت کرد.

نوای جنوب:یحیی رضایی در گفت وگو با ایرنا افزود: محموله اقلام اهدایی چین شامل ۵۲هزار ماسک سه لایه و ۹۹۰ عدد N۹۵، دستگاه تب سنج، دستکش، عینک، کلاه ایزوله، محافظ صورت، گان و لباس ایزوله است که توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ارسال شد.

دانشگاه پزشکی بوشهر تجهیزات ضد کرونایی اهدایی  چین را دریافت کرد

وی بیان کرد: ارزش این محموله به طور تقریبی ۱۵۰ میلیون تومان است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: این دومین محموله اقلام بهداشتی از کشور چین است که به استان بوشهر ارسال می‌شود.

وی یادآور شد: نخستین محموله اقلام بهداشتی از طرف خیران کشور چین توسط بخش خصوصی (اتاق بازرگانی استان بوشهر) به بیمارستان شهدای خلیج فارس این استان تحویل شد.

رضایی اضافه کرد: تاکنون محموله‌های دیگر بهداشتی از سازمان‌های داخلی از جمله صنعت، معدن و تجارت، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر نیز تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر شده‌است.

وی در باره تامین مواد ضد عفونی در استان بوشهر گفت: در این زمینه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر برای سه شرکت مرتبط با  دانشگاه خلیج فارس، شرکت ارکیده و پارک علم و فناوری مجوز لازم در زمینه تولید مواد ضدعفونی صادر کرده‌است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: تولید ماسک در زمان حاضر با محوریت و زیر نظر اداره کل فنی و حرفه‌ای این استان تولید می‌شود و مشکل و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

رضایی یادآور شد: همچنین تلاش می‌شود ۲ کارخانه اتوماتیک تولید ماسک در استان بوشهر راه‌اندازی شود تا از این طریق ماسک مورد نیاز استان به وفور تامین و تولید دست ساز متوقف شود.

وی بیان کرد: افزون براین مجوز فعالیت سه واحد برای تولید دستکش یک بار مصرف ضادر و در بخش عرضه مواد ضد عفونی و الکل نیز مشکلی در استان وجود ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: در زمان حاضر استان بوشهر از نظر تامین داروی کرونا مشکلی ندارد و نیاز همه استان‌ها در این بخش تامین شده‌است. 



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
چین

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار