نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 11 ارديبهشت 1399 - 22:24

نوای جنوب:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: ۱۰ هزار و ۱۹۸ نفر از متقاضیان بیمه بیکاری در این استان در سامانه ثبت نام کرده‌اند.

نوای جنوب: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۱۹۸ نفر از متقاضیان بیمه بیکاری در این استان در سامانه مربوط ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۹ هزار و۳۷ نفر مشمول بیمه بیکاری هستند.

حمیدرضا پناه افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و ایجاد مشکل برای برخی از واحد‌های تولیدی استان و بیکار شدن غیر ارادی کارگران، بر اساس دستورالعمل مشترک معاونت روابط کار وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، این کارگران بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: برای برقراری مقرری بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری کارگران به ادارات کار و کاریابی‌ها نیست و این کارگران با مراجعه و ثبت نام در پایگاه Bimebikari.mcls.gov.ir می‌توانند برای دریافت بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت از مقرری بهره‌مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر عنوان کرد: طبق شیوه نامه، ۱۰ گروه فعالیت و زیر بخش‌های اقتصادی به عنوان فعالیت‌هایی که متاثر از ویروس کرونا بوده‌اند و به صورت غیر مترقبه کسب و کار آن‌ها دچار آسیب شده تعیین شده‌اند که کارگران آن‌ها می‌توانند برای مدت سه ماه (از اسفند پارسال تا اردیبهشت امسال) از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

پناه افزود: همچنین وضعیت سایر بنگاه‌هایی که جزء ۱۰ گروه شغلی یاد شده نیستند، اما به علت آثار ناشی از این ویروس ناچار به کاهش فعالیت و تعدیل نیروی کار خود شده‌اند، در کمیته‌های دو نفره بررسی می‌شوند.

او تاکید کرد: مقرری بیمه بیکاری فقط به افرادی که مشمول قانون کار، قانون تامین اجتماعی و قانون بیمه بیکاری هستند تعلق می‌گیرد و سایر بیمه شدگان از جمله بیمه‌های خاص، مشاغل آزاد، خویش فرمایی، بیمه کارگران ساختمانی، قالیبافان، رانندگان حمل و نقل شهری و مواردی که از مشمول قانون ذکر شده مستثنی شده‌اند، شامل بیمه بیکاری نمی‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: متقاضیان بیمه بیکاری باید سه شرط مشمول قانون کار، مشمول بیمه تامین اجتماعی و مشمول قانون بیمه بیکاری را داشته باشند برهمین اساس نام نویسی در سامانه اینترنتی، ملاک برخورداری از بیمه بیکاری نیست و باید سه شرط یاد شده نیز در مورد آن‌ها محرز شود.

پناه ادامه داد: پس از ثبت نام متقاضیان، فهرست آنان برای صحت سنجی به سازمان تامین اجتماعی ارسال و سپس بر اساس اعلام این سازمان، برای افرادی که فاقد شرایط قانونی بوده و مشمول استفاده از این مزایا نیستند، پیامک جداگانه‌ای مبنی بر احراز نشدن شرایط ارسال می‌شود.

او افزود: همچنین برای افرادی که حائز شرایط شده‌اند نیز پیامکی مبنی بر ورود دوباره به سامانه و درج نام و کد شعبه تامین اجتماعی و اعلام حساب بانکی ارسال می‌شود.

پناه گفت: سامانه کشوری در تمام استان‌ها طراحی شده و بعد از ثبت نام پالایش از مرکز انجام می‌شود، اما کارگاه‌هایی که خارج از این شرایط شغلی شده در کارگروه‌های استانی بررسی می‌شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
بیمه بیکاری

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار