کد خبر: 14595 ، سرويس: اخبار استان فارس
تاريخ انتشار: 10 ارديبهشت 1399 - 00:59
28 شهر استان فارس سفید اعلام شدند+جدول 127شهرستان سفید ایران از نظر کرونا

نوای جنوب:شهرهای آباده، آباده طشک، ارسنجان، اقلید، بوانات، بیضا، خرامه، خرم بید، خنج، داراب، رستم، زرقان، زرین دشت، سپیدان، سروستان، علامرودشت، فراشبند، فسا، فیروزآباد، قائمیه، قیر و کارزین، کازرون، کامفیروز، کوار، لامرد، ممسنی، مهر و نی ریز در استان فارس سفید اعلام شدند.

نوای جنوب:ایرج حریرچی درباره تقسیم بندی شهرها با رنگ‌های سفید، زرد و قرمز بر اساس ابتلا به ویروس کرونا و فوت ناشی از آن گفت: استان‌های کشور و شهرستان‌ها را تقسیم بندی کرده‌ایم که یک بخش شامل ۱۱۶ شهرستان است که صفر و یک بستری به طور متوسط در هر روز طی دو هفته گذشته داشته‌اند و بخش دیگر شامل ۱۲۷ شهرستان می‌شود که دو بستری به طور متوسط در روز داشته و همین طور سایر شهرستان‌ها تقسیم بندی شده‌اند. استان‌های مختلف نیز از این نظر تقسیم بندی شده‌اند.

وی ادامه داد: در استان‌های کشور مشاهده می‌شود که تناوب‌های مختلف ابتلا وجود دارد. حتی در داخل خود استان‌ها نیز وضعیت برخی شهرستان‌ها به نسبت بقیه متفاوت است. به طور مثال آران و بیدگل در استان اصفهان، قله ابتلا را چند هفته پیش رد کرده و الان وضعیت آرام است، اما وضعیت نمودار در شهر خود اصفهان در حال حاضر بالا است.
معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: هر ۴ روز یک بار تجدید نظرهایی در زمینه وضعیت شهرستان‌ها انجام می‌شود. برخی از تصمیم‌ها کشوری است و در شهرستان‌هایی که وضعیت سفید دارند، بازگشایی‌ها انجام می‌شود، اما اگر از وضعیت سفید خارج شوند، تصمیم‌های جدیدی گرفته می‌شود.
حریرچی افزود: قدم اول بازگشایی را در شهرستان‌های با وضعیت سفید، از مساجد و نمازهای جماعت بر می‌داریم. قبلا کسب و کارها و کارخانه‌ها باز شده است و این مرحله نیز فعلا در شهرستان‌های با وضعیت سفید برخی مراکز در شهرستان‌های با وضعیت سفید بازگشایی می‌شوند. هرچه جلوتر برویم، اثر آن را می‌سنجیم. به طور مثال به نظر می‌رسد آزادسازی‌ها در پارک‌ها و فضاهای سبز درست نبوده، زیرا رعایت نمی‌شود. در یکی از بازارهای ماهی فروشی، ۷۱ مورد جدید ابتلا پیدا کردیم.
معاون کل وزارت بهداشت اظهار کرد: اگر شهری از وضعیت سفید به زرد برگردد، مقررات شهر زرد برای آن شهر اجرا می‌شود و هیچ تساهلی انجام نخواهیم داد. در پاییز و زمستان هم ممکن است با موارد جدید مواجه شویم و باید این مانور را انجام بدهیم تا با این ویروس مقابله کنیم.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که شهرستان‌ها بر اساس میزان ابتلا و فوت ناشی از ویروس کرونا تقسیم و رنگ بندی شده و بازگشایی اماکن مذهبی در شهرهای با وضعیت سفید انجام می‌شود.
بر اساس نمودارهایی که حریرچی نمایش داد شهرستان‌های زیر در دو هفته اخیر بدون فوت ناشی از ویروس کرونا بوده‌اند:

 

ردیف

استان

شهرستان

۱

آذربایجان شرقی

بستان آباد، جلفا، چاراویماق، کلیبر، مرند، پیرانشهر

۲

اردبیل

خلخال، سرعین، کوثر، نمین

۳

اصفهان

بویین و میاندشت، چادگان، خوانسار، خور و بیابانک، دهاقان، فریدن، فلاورجان، گلپایگان و نطنز

۴

البرز

کرج

۵

ایلام

بدره و دهلران و سیروان

۶

بوشهر

تنگستان، جم، دشتی، دیر، دیلم، عسلویه و کنگان

۷

چهارمحال و بختیاری

بن، سامان، کوهرنگ و کیار

۸

خراسان جنوبی

بشرویه، خوسف، سرایان، فردوس و نهبندان

۹

خراسان شمالی

راز و جرگلان و گرمه

۱۰

خوزستان

آغاجری، اندیکا، بهبهان، دشت آزادگان، دهدز، رامهرمز، کارون، لالی، مسجد سلیمان، هفتگل، هندیجان و هویزه

۱۱

سمنان

شهرستان آرادان

۱۲

سیستان و بلوچستان

چابهار، دلگان، زابل، سیب و سوران، قصرقند و میرجاوه

۱۳

فارس

آباده، آباده طشک، ارسنجان، اقلید، بوانات، بیضا، خرامه، خرم بید، خنج، داراب، رستم، زرقان، زرین دشت، سپیدان، سروستان، علامرودشت، فراشبند، فسا، فیروزآباد، قائمیه، قیر و کارزین، کازرون، کامفیروز، کوار، لامرد، ممسنی، مهر و نی ریز

۱۴

کردستان

دیواندره، سروآباد، مریوان

۱۵

کرمان

ارزوئیه، بم، رابر، راور، رودبار جنوب، ریگان، عنبرآباد، فهرج، منوجان، نرماشیر

۱۶

کرمانشاه

ثلاث باباجانی و جوانرود

۱۷

کهگیلویه و بویراحمد

شهرستان‌های باشت، چرام، دنا و لنده

۱۸

گلستان

رامیان و کلاله

۱۹

گیلان

املش

۲۰

لرستان

ازنا، چگنی، رومشکان، سپیددشت

۲۱

مازندران

سیمرغ و کلاردشت

۲۲

مرکزی

آشتیان

۲۳

هرمزگان

ابوموسی، بندر خمیر، بندر عباس، بندر لنگه، حاجی آباد، رودان، سیریک، قشم و هرمز

۲۴

همدان

فامنین
لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/14595