نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 09 ارديبهشت 1399 - 01:51

نوای جنوب:دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر و فرمانداری‌ها مکلف شدند تب سنجی و غربالگری بهداشتی را در روستا‌های استان انجام دهند.

نوای جنوب:عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا آرایشگاه‌های زنانه و مردانه در استان با رعایت شروطی، مجاز به فعالیت هستند و فعالیت پیست موتورسواری در تنگگ هم ممنوع خواهد بود.

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1399/2/8/11792859_135.jpg

او، با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا و با قدردانی از همراهی مردم استان بوشهر افزود: تنها راه مقابله با کرونا خود مراقبتی و رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

استاندار بوشهر بیان کرد: یکی از موضوعات جدی که باید مد نظر باشد رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمعات است بنابراین برپایی چادر در سواحل استان همچنان ممنوع است و شهرداری‌ها در این رابطه اقدام کنند.

گراوند، با تاکید بر رعایت جدی توصیه‌های بهداشتی از سوی اصناف و نظارت دانشگاه علوم پزشکی بر این امر،  عنوان کرد: شرط بازگشایی اصناف رعایت موازین بهداشتی بوده و  گروه‌های بهداشتی باید نظارت جدی بر فعالیت اصناف در استان داشته باشند و بازرسی استانداری هم از این اقدام روزانه گزارش دهد.

او، بر نظارت جدی بر فعالیت کارگاه‌های تولید ماسک در استان تاکید کرد و گفت: شبکه‌های بهداشت، گروه‌های جهادی بسیج روازنه بر فعالیت کارگاه‌های تولید ماسک نظارت داشته باشند ضمن اینکه باید تدابیر لازم هم برای تولید ماسک‌های قابل شستشو از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی، فنی و حرفه ای، منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و جهاد دانشگاهی انجام شود.

تصمیم‌های ستاد استانی مقابله با کرونا

در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا تصمیماتی هم در مورد فعالیت برخی صنوف از جمله آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، تب سنجی در روستاها و افتتاح‌ طرح‌ها گرفته شد.

بر اساس تصمیم این ستاد، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه در استان به صورت مشروط امکان فعالیت دارند و اگر خارج از چارچوب‌های پروتکل‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی فعالیت کنند تعطیل می‌شوند، همچنین نوبت دهی آرایشگاه‌های به صورت تلفنی باشد و فعالیت بدون اجتماع و با حضور فقط یک مشتری انجام شود.

همچنین مقرر شد بسته‌های بهداشتی مورد نیاز روستا‌های درگیر با کرونا تامین شود.

دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر و فرمانداری‌ها مکلف شدند تب سنجی و غربالگری بهداشتی را در روستا‌های استان انجام دهند.

در این جلسه مقرر شد برنامه‌های افتتاحیه برای طرح‌های مختلف دستگاه‌های اداری برگزار نشود.

بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی مکلف شدند بسته‌های بهداشتی ویژه مددجویان زیر پوشش خود را تهیه و توزیع کنند.

همچنین مقرر شد فعالیت پیست موتور سواری در تنگگ ۲ تعطیل شود و شهرداری بوشهر موظف به اجرای این مصوبه شد.

در این نشست مصوب شد تالار‌های پذیرایی و غذاخوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فقط به صورت بیرون بر فعالیت کنند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ساحل

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار