نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 09 ارديبهشت 1399 - 01:48
واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی به ابهامات:

نوای جنوب:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کارگاه روستاییِ تولید ماسک که شمار بالایی در آن به کرونا آلوده شدند بی‌درنگ تعطیل شد و ماسک‌های تولیدی آن هم به جایی فرستاده نشده است.

 





 

نوای جنوب:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کارگاه روستاییِ تولید ماسک که شمار بالایی در آن به کرونا آلوده شدند بی‌درنگ تعطیل شد و ماسک‌های تولیدی آن هم به جایی فرستاده نشده است.

 

  دکتر سعید کشمیری در پاسخ به پرسشی درباره نگرانی مردم از محصولات یک کارگاه تولید ماسک در شهرستان بوشهر که شمار زیادی در آن به کرونا مبتلا شدند، با سپاسگزاری از کسانی که در این دو ماه در تولید ماسک همکاری و در رفع کمبود ماسک و مواد بهداشتی بخش سلامت را یاری کردند، گفت: پس شناسایی موارد بالای مثبت در این کارگاه در شهرستان بوشهر بلافاصله کارگاه تعطیل شد و چون ماسک‌های تولیدی آن تنها در همان روستا استفاده می‌شد مردم دیگر نقاط نگرانی برای ماسک‌های تولید خانگی و کارگاهی نداشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد که البته تمامی ماسک‌های تولیدی این کارگاه پیش از مصرف برای ضدعفونی به مرکز فنی‌وحرفه‌ای فرستاده می‌شد و دلیل همه‌گیری افراد شاغل در کارگاه تجمع در یک مکان و انتقال از فرد بیمار بوده است.

او از تمام تولیدی‌های خودجوشی که زیر نظر فنی‌وحرفه‌ای استان و هم‌چنین به‌صورت جهادی فعالیت می‌کنند خواست تا کاملاً موارد بهداشتی را رعایت کنند؛ زیرا ماسک روی صورت قرار می‌گیرد و می‌تواند عامل بیماری باشد.

دکتر کشمیری تأکید کرد: تمامی تولیدکنندگان لوازم بهداشتی در خانه و کارگاه‌ها هنگام کار باید لباس تمیز بپوشند، از دست‌کش، کلاه و ماسک یک‌بارمصرف استفاده کنند و فاصله خود با همکارانشان را رعایت کنند. هم‌چنین اگر علائمی مانند تب و سرفه دارند به‌هیچ‌وجه به کارگاه و محل تجمع نروند.

به‌گفته دکتر کشمیری، سرپرستان این کارگاه‌ها نیز باید مواد اولیه بهداشتی تهیه و زمین کارگاه را مرتب ضدعفونی کنند و محصولشان را نیز پس از تولید و پیش از مصرف در فنی‌وحرفه‌ای‌ها ضدعفونی کنند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ماسک

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار