نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 02 ارديبهشت 1399 - 22:32
سرهنگ قاسمی

نوای جنوب:رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص برخی از روش‌های حفظ امنیت در استفاده از wifi عمومی در هنگام دورکاری در دوران مقابله با شیوع ویروس کرونا هشدار داد.

 





نوای جنوب:رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص برخی از روش‌های حفظ امنیت در استفاده از wifi عمومی در هنگام دورکاری در دوران مقابله با شیوع ویروس کرونا هشدار داد.
پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر در این خصوص گفت: در پی شیوع جهانی کرونا، بسیاری از دولت‌ها برای مقابله با این ویروس از استراتژی تأخیر استفاده می‌کنند که شامل تکنیک‌های فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله تعطیلی مدارس و دورکاری در منازل است.
وی با توجه به تهدیدات سایبری و روش‌های بهبود امنیت سیستم‌های رایانه ای به‌ منظور حفظ امنیت افراد دورکار در دوران مقابله با شیوع ویروس کرونا هشدار داد : حتی‌المقدور جهت استفاده از اینترنت برای اجرای امور کاری محوله خود ، از wifi عمومی که اکثراً بعلت عدم رعایت مؤلفه‌های امنیتی ،ناامن هستند ،استفاده نکنند.
وی توصیه کرد: برای هر حساب کاربری خود از کلمه عبور قوی شامل یک رشته طولانی از حروف بزرگ ،کوچک ،اعداد و کارکترهای ویژه استفاده شده و برای چند حساب کاربری از یک کلمه عبور مشترک استفاده نشود.
این مقام مسئول ادامه داد : در صورت استفاده از مودم‌هایADSL ،کلمه عبور پیش فرض آن را تغییر و از خاموش بودن قابلیت WPS دستگاه ،اطمینان حاصل کنید.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان داشت: به‌ صورت متناوب و در بازه زمانی لازم ،پشتیبان‌گیری از داده‌ها را فراموش نکنید تا درصورت حمله سایبری یا هرگونه باج افزار ،آسیب کمتری به کار و اطلاعات شما وارد شود.
این مقام مسئول در توصیه به کاربران تأکید کرد: قبل از استفاده از دستگاه رایانه خود ،یقین پیدا کنید که فایروال دستگاه شما فعال و آنتی‌ویروس قدرتمند و به‌روز شده ، نصب باشد.
سرهنگ قاسمی گفت : مواظب ایمیل‌های مشکوک به کلاهبرداری و فیشینگ اطلاعات که برای شما ارسال میشود باشید و به هیچ عنوان لینک‌ها و ایمیل‌های مشکوک را باز نکنید.
وی توصیه کرد: اگر مجبور هستید در یک فضای عمومی کارکنید یا اگر با افرادی زندگی می‌کنید که نمی‌توانید اطلاعات کار را با آنها به اشتراک بگذارید ،امنیت دستگاه رایانه شما مهم است و پیشنهاد می‌گردد تا رمز ورود به دستگاه خود را فعال کنید.
این مقام انتظامی هشدار داد: جهت اطمینان از امنیت بیشتر حساب‌های کاربری خود پس از تعیین رمز عبور ترکیبی قوی ،از مؤلفه احراز هویت دومرحله‌ای نظیر اسکن اثر انگشت یا تأییدیه پیامکی استفاده نمایید و در صورت نداشتن اطلاعات تخصصی کافی در این زمینه ،می‌توانید از مشاوره کارشناسان معتمد کمک بگیرید.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی به همکاران ما اطلاع دهند تا پلیس فتا بتواند با همکاری مردم عزیز در تحقق هرچه بیشتر امنیت در فضای سایبر موفق باشد.






















کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
پلیس فتا بوشهر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار