نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 29 فروردين 1399 - 21:10

نوای جنوب:برخی از روستاهای پرجمعیت در فارس از آنتن دهی نامناسب تلفن همراه و اینترنت گلایه دارند، در صورتی که دولت یکی از بزرگترین افتخاراتش را اینترنت دار شدن روستاها می‌داند. دانش آموزان دشتک استان فارس برای دسترسی به اینترنت مجبورند به کوه بروند.

نوای جنوب:در عصر و زمانی زندگی می‌کنیم که اینترنت و استفاده از آن جزء لاینفک زندگی ها شده است. چه بسا که افراد زیادی با استفاده صحیح از اینترنت برای خود منبع درآمدی به وجود آورده اند و تلفن همراه و اینترنت دراین دوره یکی از ملزومات و واجباتی است که همه دارند.

اما در این عصر که عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات است روستاهایی در فارس با جمعیت بالا وجود دارد که مردمانش از نعمت تلفن همراه و اینترنت پر سرعت بی بهره اند.
این در صورتی است که چندین بار وزیر استان فارسی ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت به فارس سفر کرده و خبر از افزایش پهنای باند اینترنت در فارس و روستاها داده است.
روستای دشتک با جمعیت 2هزارنفر از توابع بخش درودزن دهستان ابرج شهرستان مرودشت، در تنگه کوه دشتک در شمال دشت درودزن قرار دارد. 
دشتک یکی از قدیمی‌ترین روستاهای استان فارس است و به لحاظ استقرار در دشتی کوچک به نام دشتک معروف شده‌است. بقایای آثاری از دوره هخامنشیان در روستای دشتک به جا مانده‌است و تاریخ شکل‌گیری روستا براساس سنگ نوشته‌های گورستان قدیمی دشتک، به قرن هفتم ه ق مربوط است.
چشمه‌های معدنی خنار، نهروم، مرشدی، آبگری، ده گاه، دره و آبگرمی که آب‌های شفابخشی دارند. از جاذبه‌های طبیعی روستای دشتک به‌شمار می‌آیند. بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، درخت چنار کهنسال روستا، یکی از قدیمی‌ترین درختان ایران و جهان به‌شمار می‌رود.
با وجو همه ی این شرایط و پتانسیل ها، در حال حاضر این روستا فاقد اینترنت بوده و همین مساله مشکلات زیادی را برای اهالی این روستا به وجود آورده است.
پس از شیوع کرونا شبکه‌های اجتماعی بیش از گذشته نقش مؤثر و پررنگ‌تری در آموزش دانش‌آموزان پیدا کردند، اما دانش آموزان روستای دشتک مرودشت به دلیل نداشتن پوشش مناسب اینترنتی ناچارند خطر کرونا را به جان بخرند و با ترک منزل و منطقه خود برای استفاده مناسب از اینترنت به گردنه خطرناک دشتک پناه ببرند.
یکی از دانش آموزان روستای 2 هزار نفری دشتک می گوید: در روستای ما هیچگونه پوشش اینترنتی وجود ندارد و ناگزیریم برای دانلود فایل های آموزشی به ارتفاعات روستا و منطقه ای که پوشش آنتن اینترنت وجود دارد بیائیم.
یک دانش آموز دختر هم به مشکلات رفت و آمد به این منطقه اشاره کرد و گفت: برای رفت و برگشت باید حدود 6 ساعت در راه باشیم و با توجه به اینکه اغلب مردم روستا کشاورز هستند، امکان اینکه مدام در این راه ما را همراهی کنند، وجود ندارد.
از سوی دیگر با توجه به شیوع کرونا و لزوم ماندن در خانه و حفظ قرنطینه خانگی، مشکل اینترنت 200 دانش‌آموز روستای دشتک مرودشت را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است.
یکی از معلمان روستا هم می‌گوید: واقعا دانش آموزان برای دسترسی به اینترنت با مشکل روبرو هستند و ناچارند تا برای جستجوی یک مطلب علمی و آموزشی به این منطقه بیایند.
یکی از اهالی روستا هم در این زمینه گفت: مکاتباتی از طریق شورا و دهیاری روستا با مسئولان شرکت ارتباطات انجام شده ولی متاسفانه مسئولان اقدامی در جهت حل مشکل اینترنت روستا انجام ندادند.


کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
اینترنت

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار