نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 25 فروردين 1399 - 22:33

نوای جنوب:از روز شنبه همین هفته و با آغاز اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در کشور، بسیاری از اصناف و فروشگاه ها فارغ از کم خطر بودن یا پرخطر بودن و یا ضرورت بازگشایی شدند و مردم نیز گویی تمام‌قد منتظر این لحظه بوده اند...

نوای جنوب:ویروس «کرونا»، همان که نامش ترس را بر تن تمام جهان انداخته و از تیتر روزنامه‌ها تا محتوای صفحات مجازی و حتی گفتگوهای روزمره انسان ها از پیر و جوان و بزرگ و کوچک را تحت شعاع خود قرار داده است، انگار فارغ از وحشت بزرگی که در نامش پنهان کرده نتوانسته بخش زیادی از مردم را عمیقاً متاثر و یا متحول کند.

ساحل‌نشینی با کرونا!

افرادی که دربه در و هراسان دنبال الکل و ماده ضدعفونی می گردند، آدم هایی که بدون ماسک و دستکش قدم برنمی دارند، نصب روشویی در جلوی بعضی از فروشگاه ها و قرار دادن ویترین درب مغازه تا جلوی ورود مشتری گرفته شود، فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند و شیفت بندی نیروهای کاری در سازمان ها و ادارات، و فروش و عرضه نان بسته بندی شده در نانوایی ها برای جلوگیری از تجمعاتی که به گفته پزشکان کرونا را شعله ور می کند هیچکدام باعث نشده برخی ساحل نشینی و خرید و تفریح خود را بگذارند برای وقتی دیگر!

طی چند روز گذشته تردد و حتی ترافیک در خیابان های اصلی و فرعی به چشم می خورد، پلاک هایی که بعضا غیربومی بودند و خودروهای چند سرنشینی که با ماسک و بدون ماسک خنده یا ترس بر چهره شان نقش بسته بود. اینها نشان از چیست؟ غیر از بی توجهی چه می تواند باشد...

دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته با اشاره به مدیریت نسبی بیماری و با بیان اینکه هنوز وارد فاز مهار بیماری نشده ایم، می گوید: امیدواریم همکاری و هم نوایی مردم در هفته های اخیر همچنان ادامه یابد؛ موضوع جدی است و لازم است همچنان از هر گونه تردد غیرضرور خودداری شود و در خانه ها بمانیم.

ساحل بوشهر نقطه ای بی هیاهو و آرام که خلوت ترین روزهای خود را در ایام نوروز تجربه کرد حالا باز هم محلی برای دورهمی و گردش شده، تا جایی که عصرها و شب ها مردم به شکل خانوادگی و دوستانه و فردی به پیاده روی و ورزش در امتداد خیابان ساحلی می پردازند.

همه اینها در حالی اتفاق می افتد که دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر تاکید کرده برای غلبه بر کرونا رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ضروری است و این موضوع باید همچنان جدی گرفته ‏شود و همچنین از عموم مردم درخواست کرده با تردد غیرضروری جان دیگران را به خطر ‏نیندازند.‏

نباید بگذاریم آمارها ما را فریب بدهد، چون هنوز خطر بیخ گوش ما است و اگر رفتارهای پرخطر و ممنوع شده از سوی پزشکان و کارشناسان را کنار نگذاریم و باز هم تجمع و ترافیک و خرید را به در خانه ماندن و ایمنی و سلامت خود و خانواده هایمان ترجیح دهیم بدون شک هفته های بعد شاهد پیک بیماری خواهیم بود و دیگر پشیمانی هیچ سودی نخواهد داشت.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ساحل

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار