نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 24 فروردين 1399 - 22:44

نوای جنوب:علی محمدی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: اکنون (یکشنبه ۲۴ فروردین ۹۹) حجم آب موجود در مخزن سد رئیسعلی دلواری معادل ۳۴۰ میلیون مترمکعب است.

نوای جنوب:

او افزود: بارندگی‌های به نسبت مناسب در فصل پاییز و زمستان موجب آبگیری ۱۷۱ میلیون مترمکعبی این سد در سال آبی کنونی (مهر ۹۸ تا مهر ۹۹) شده است.

محمدی بیان کرد: در ابتدای سال آبی کنونی( اول مهر ۹۸) حدود ۲۴۲ میلیون مترمکعب آب در مخزن سد رئیسعلی دلواری  ثبت شده بود.

او ادامه داد: همچنین در این مدت  ۷۳ میلیون مترمکعب آب برای تامین نیاز‌های بخش کشاورزی و زیست محیطی رودخانه و تالاب حله از سد رهاسازی شد که این میزان برای آبیاری نخلستان‌های شبکه آبیاری آبپخش و بخشی از نخلستان‌های زیرپوشش ایستگاه پمپاژ کُلُل صرف شد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر عنوان کرد: تا کنون آبیاری تکمیلی زمین‌های زراعی شبکه‌های آبیاری آبپخش و حاشیه رودخانه حله به  پایان رسیده و اکنون کشت‌های زراعی در شبکه آبیاری شبانکاره در حال آبیاری است.

محمدی با اشاره به اینکه اکنون ۵۰ درصد مخزن سد رئیسعلی دلواری پر است، گفت: با این آبگیری، آب مورد نیاز بخش‌های کشاورزی و محیط زیست اراضی پایاب این سد در تابستان امسال، با درجه اطمینان قابل قبولی تامین می‌شود.

او با اشاره به کارهای صورت گرفته برای افزایش میزان بهره وری آب در بخش کشاورزی تاکید کرد: با توجه به اینکه عمده آبِ مورد نیاز نخلستان‌های زیر پوشش شبکه‌های آبیاری سد، مربوط به تابستان و  روزهای گرم سال است، از کشاورزان و باغ‌داران می‌خواهیم مصرف آب را طبق الگوی تعیین شده مدیریت کنند.

سد رئیسعلی دلواری در بخش شبانکاره دشتستان قرار دارد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
سد دشتستان

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار