نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 24 فروردين 1399 - 16:59

نوای جنوب:اگر ماه رمضان شرایط به همین صورت که امروز مشاهده می‌کنیم باشد، قاعدتا اجتماع حضوری در مساجد و حسینه ها نخواهیم داشت.

نوای جنوب:

روحانی: از امروز ممنوعیت تردد بین شهرستان‌ها و استان‌ها برداشته می‌شود رییس جمهوری با بیان اینکه ممنوعیت تردد بین شهرستان‌ها و استان‌ها برداشته می‌شود، گفت: یکی از برنامه‌های فاصله گذاری هوشمند شروع کسب و کارهایی کم ریسک برای استان‌ها به جز تهران بود که از دیروز شروع شده و در تهران هم از شنبه آغاز می گردد.

  حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا ادامه داد: در این راستا وزارت بهداشت و درمان با اصناف هماهنگ کردند که هر صنفی که می‌خواهد شروع کند و فعال شود وارد سامانه شود و در آن ثبت نام کرده و کد مربوطه را دریافت کند و همیشه وزارت بهداشت و درمان از طریق این سامانه با آنها مرتبط باشد.

روحانی یادآور شد: اکثریت افراد این کد را دریافت کردند اما ممکن است افرادی جا مانده باشند یا هنوز ارتباط با این سامانه برقرار نشده باشد. از همه کسبه و فعالان اقتصادی که از دیروز کار را شروع کردند آنهایی که به سامانه متصل نشدند در همین هفته و تا پایان هفته به این سامانه متصل شوند و کاری است که برای آینده کشور و برای خود کسبه مفید است.

وی ادامه داد: قرار شد در پایان این دوره افراد و بنگاه‌هایی که در این زمینه خوب فعالیت کردند دارای امتیاز باشند و امتیاز آنها هم به صورت خاصی مشخص شود و تابلویی به آنها ارائه شود که مردم بدانند که کدام یک از مغازه‌ها و بنگاه‌ها و کسب و کارها بیشتر برای سلامت مردم و جامعه تلاش کردند و این مسیر ادامه پیدا می‌کند.

ممنوعیت تردد بین شهرستان‌ها و استان‌ها برداشته می‌شود

رییس جمهوری گفت: ‌در رفت و آمد بین شهرستان‌ها و استان‌ها، اگر استانی استاندار یا شورای تامین یا هر کس دیگری تصمیمی گرفت و در روزهای اخیر تردد برخی شهرستان‌ها را ممنوع کرده است، از امروز همه ممنوعیت‌ها در تردد بین شهرستان‌ها و استان ها برداشته می‌شود.

وی تاکید کرد: هیچ استانداری، هیچ شهرستانی حق ندارد در تردد بین شهرستان مانع ایجاد کند. پلیس و نیروهای بسیج هم در نظر داشته باشند که تردد بین شهرستان‌ها از امروز آزاد است و تردد بین استان‌ها هم از روز نخست اردیبهشت آزاد می‌شود.

بخش های دیگر اظهارات رییس جمهوری در این نشست را می خوانید:

  • رانندگان باید از ماسک و دستکش استفاده کنند. مسافران این وسایل عمومی هم حق دارند که بخواهند، آن وسیله نقلیه به تعداد صندلی، مسافر سوار کند نه بیش از آن. بنابراین مصوبه‌ای که در کمیته اجتماعی امنیتی تصویب شد و اینجا هم مورد تایید است و همه موارد بر همین مبنا اجرا خواهد شد.
  • در تهران و شهرهای بزرگ به خاطر کم بودن وسایل نقلیه، توصیه این است مردم از وسیله شخصی خود، تاکسی و اسنپ استفاده کنند که بهتر از وسایل حمل و نقل عمومی است.
  • اگرچه درباره ماه رمضان تصمیم نهایی را برای جلسه آینده گذاشتیم اما اگر شرایط به همین صورت که امروز مشاهده می‌کنیم باشد، قاعدتا اجتماع حضوری در مساجد و حسینه ها نخواهیم داشت و این زحمت را باید صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی مجازی برعهده بگیرند و مردم از این‌ها استفاده کنند.
  • اگر فردی به کرونا مبتلا بود باید نزدیکان وی شناسایی شود، آنهایی که در روزهای قبل با بیمار در تماس نزدیک بودند و احتمالا آنها نیز آلوده شده‌اند شناسایی شوند و باید این توانمندی وجود داشته باشد.
  • از مردم تقاضا می‌کنم در این مرحله (فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی) هم که در شهرستان‌ها و استان‌ها به جز استان تهران اجرایی شده و کسب و کارهای کم ریسک فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، اصول بهداشتی را رعایت کنند.
  • رفت و آمد مردم در جامعه در شرایط جدید همچنان در حد ضرورت باشد و مراجعه آنها به فروشگاه‌ها و مغازه‌ها و محل کسب. کار در حد ضرورت باشد تجار و فعالان اقتصادی و کاسبان نیز هم مراقبت کنند و اصول بهداشتی را مد نظر قرار دهند.
  • در خانه ماندن و تعطیل بودن کسب و کار و ماندان دانش آموزان در منزل سخت است اما چاره‌ای نیست باید تحمل کرد تا بتوانیم با کمک یکدیگر از این ویروس خطرناک به خوبی عبور کنیم.
  • (وی خطاب به اروپایی‌ها) ما ویروس کرونا داریم شما هم دارید، ما ویروس بدتر از کرونا داشتیم و داریم که شما ندارید و آن تحریم است. ما ویروس تحریم داشتیم و کرونا هم به آن اضافه شد. اما مردم ما همدیگر را کمک کردند و دست هم را گرفتند و این برای همه ما جای افتخار دارد. وضع ما در مقابله با این بیماری نسبتا خوب و در مقایسه با برخی کشورها بهتر است و اگر بخواهید ناراحت شوید بشوید چاره ای نیست. خودتان با مردم ایران تماس بگیرید و بفهمید در شرایط ما با شرایط شما چقدر فاصله وجود دارد.


کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
حسن روحانی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار