نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 23 فروردين 1399 - 22:35

نوای جنوب: ساحل بندر گناوه پس از پایان تعطیلات نوروز به محل تفریح و رفت و آمد عمده مردم این منطقه در شرایطی که درگیر ویروس کرونا است تبدیل شده و می‌تواند مکانی مستعد برای انتشار این بیماری باشد

نوای جنوب: ساحل ماسه‌ای کم نظیر این شهر  برجستگی خاصی به این بندر داده و به عنوان مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان با بیشترین طول نوار ساحلی استان نه تنها در ایام نوروز بلکه تمام فصول سال گردشگران و مسافران زیادی را به سوی خود می‌کشاند.

ترددها و تجمع‌ها در ساحل گناوه مستعد برای انتشار ویروس کرونا

ساحل گناوه  که چندین سال است در ایام نوروز پذیرای جمع میلیونی مسافران از جای جای کشور پهناور ایران بود امسال بخاطر شیوع ویروس کرونا اجازه ورود به هموطنان نداد و این مدت را خلوت  سپری کرد.

با وجود اینکه خیابان و راه‌های منتهی به این نقطه بکر از زمان شیوع ویروس کرونا با تصمیم ستاد مقابله با کرونا این شهرستان روی خودروها مسدود و شب‌ها روشنایی خاموش شده‌است، اما روزانه تعداد زیادی از اهالی این شهر این نقطه را به محلی برای تفریج و تجمع و اوقات فراغت انتخاب کرده‌اند.

ساحل و خیابان ساحلی  این بندر تا قبل از پایان تعطیلات نوروز آنچنان رفت و آمدی در آن صورت نمی‌گرفت اما پس از سیزده به در روند حضور شهروندان  رشد تصاعدی گرفته است.

از ۱۵ اسفند تا قبل از ۱۵ فروردین درصد بیشتری از مردم گناوه بیماری کرونا را جدی  و مابقی برعکس عمل می‌کردند اما پس از این مدت قضیه برعکس و شهروندان فوج فوج به بیرون از خانه رفته و مکان‌هایی چون ساحل را انتخاب می‌کنند.

درحالی که  سایت تجاری و بازار این بندر که هدف اصلی هموطنان و خریداران از نقاط کشور است تعطیل اما این روزها ساحل این بندر بسیار شلوغ و تجمع‌ها به وفور مشاهده می‌شود.

عده‌ای از آنان در ساحل مشغول شنا کردن هستند، برخی دیگر بصورت تجمعی در کنار هم می‌نشینند و عده دیگری نیز در حال انجام پیاده‌روی و بازی فوتبال هستند که همه این عوامل دست به دست هم خواهند داد تا به نقطه‌ای برای شیوع ویروس کرونا تبدیل شود.

در حالی که دو هفته پیش ۲ تا ۳ گروه در ساحل این بندر به فعالیت ورزشی تجمعی نظیر بازی  فوتبال مشغول بودند اما  روز به روز بر این تعداد افزوده و  باعث شده تا طیف گسترده‌تری از جوانان در این نقطه  حضور یابند.

تعدادی از جوانان ورزشکار در ساحل گناوه  در پاسخ به اینکه خانه خود را چرا ترک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنید؟ جواب منطقی ندادند و شیوع بیماری کرونا را شوخی گرفته بودند.

بانوانی نیز که ساحل را در این برهه برای استراحت و تفریح انتخاب کرده بودند نیز معتقدند بلحاظ اینکه آمار مبتلایان و مرگ و میر در این منطقه پایین است خطری متوجه شان نخواهد شد.

والدینی نیز که  فرزندان خود را برای شنا کردن در دریا آورده بودند اظهار می‌داشتند،  بچه‌هایشان کرونا نمی‌گیرند در حالیکه غافل از اینکه بیماری با هیچ فردی در هر سنی تعارف ندارد و می‌تواند  یکی از گزینه های حمله ویروسی کرونا قرار گیرند.

جدا از ساحل این بندر نقاطی نظیر بازار میوه و تره بار و ماهی فروشان و تشیع جنازه‌ها  شاهد تردد و ازدحام انبوه مردم این شهرستان است که می‌تواند عواقب خطرناکی در ایجاد زمینه بیماری کرونا باشد.

اگر وضعیت کنونی اشاره شده در این بندر از جمله رفتارهایی چون حضور گسترده در ساحل و شرکت در تجمع‌ها تداوم یابد علاوه بر اینکه زحمات مدافعان و حافظان سلامت را پس از حدود 2 ماه تلاش شبانه روزی  تحت‌الشعاع خود و به هدر خواهد داد، بزودی افراد جدیدی بر مبتلایان به بیماری کرونا افزوده خواهد شد و تا دیر نشده باید مسئولان مربوطه تمهیدات لازم بیاندیشند.

اگر بخواهیم به میزان جمعیت شهرستان‌های استان بوشهر از لحاظ مبتلایان به کرونا تناسبی بیاندازیم، دشتستان و بعد از آن بندر گناوه در صدر قرار دارد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
کرونا گناوه

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار