نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 21 فروردين 1399 - 23:22

نوای جنوب:به عقیده مردم، این خطا حکم کلاهبرداری را دارد از این رو، وارد کردن اطلاعات در این روز، نباید مصداق موافقت مردم با اهدای یارانه شان قلمداد نمی شود.

نوای جنوب:روز گذشته با اعلام خبری مبنی بر ثبت نام در سایت برای دریافت وام یک میلیونی از سوی نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، تمام نظرها به سایت هدفمندی یارانه ها که تنها سایت رسمی اعلام درخواست یارانه ای محسوب می شود جلب شد.

با گذشت چند ساعت و مراجعه مردم به این سایت مشخص شد که در این سایت نه تنها درخواست وام دریافت نمی شود بلکه افراد با ثبت نام در آن عملا اعلام می کنند که داوطلب حذف یارانه نقدی‌شان هستند.

به دنبال این خطای اطلاع رسانی و پیگیری رسانه ها، مهدی قمصریان سخنگوی سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: تاکنون جزئیات این تصمیم و اینکه کدام سایت و چه اطلاعاتی نیاز دارد مشخص نیست و به محض دریافت، اطلاع رسانی خواهد شد.

اشتباه سازمان برنامه و بودجه باعث شده مردم با مراجعه به این سایت به اشتباه اطلاعات خود را در قسمت اهدای یارانه وارد کنند!

در این بین عده ای با ثبت درخواست اهدای یارانه، بابت حذف یارانه خود نگران شده و در تماس با رسانه ها از جمله «خلیج فارس»، خواستار پیگیری این موضوع هستند.

به عقیده مردم، این خطا حکم کلاهبرداری را دارد از این رو، وارد کردن اطلاعات در بازه ای که اطلاع رسانی نادرستی صورت گرفته و با تاخیر تکذیب شده، نباید مصداق موافقت مردم با اهدای یارانه شان قلمداد شود.

پیش از این رییس حمهور وعده پرداخت وام یک میلیون تومانی به سرپرست خانوار یارانه بگیران در اردیبهشت داده بود و گفته بود که نیازی به مراجعه به بانک نیست و حساب یارانه به عنوان ضمانت آن می باشد.

اما کارمزد 12 درصدی که برای این وام تعیین شده، انتقادات زیادی را در پی داشته است. به عبارتی اگرچه با توجه به شرایط مالی کشور، انتظار بلاعوض بودن این یک میلیون تومان نیست، اما دولت می توانست آن را بصورت قرض الحسنه (با سود 4 درصد) به یارانه بگیران دهد.

اطلاعیه ستاد هدفمندی: نگران حذف یارانه نباشید

در پی نگرانی های پیش آمده، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها دقایقی پیش اعلام کرد: تاکید می‌شود بدنبال اشتباه برخی رسانه ها در اعلام سایت refahi.ir برای ثبت نام وام یک میلیون تومانی که بلافاصله سازمان برنامه و بودجه کشور آن را تکذیب کرد، کسانی که از روز گذشته با مراجعه به این سایت سهوا گزینه اهداء یارانه را انتخاب کردند نگران نباشند. یارانه این افراد همچنان برقرار و پرداخت می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده: بلافاصله بعد از فراهم شدن تمهیدات و تدوین دستورالعمل ثبت نام متقاضیان، مراتب از طریق اطلاعیه رسمی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

میزان اقساط وام کرونا مشخص شد

 

در همین خصوص ایسنا نوشت: خانوار تک نفره‌ای که وام یک میلیون تومانی دولت (یارانه کرونا) را بگیرند به مدت دو سال یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد و یارانه آنها بابت وام از سوی دولت برداشته می‌شود.

بازپرداخت این وام ۲۴ ماهه و با تنفس چهار ماهه بوده، به این معنی که پرداخت اقساط این وام از اواخر تابستان و هم‌زمان با واریز یارانه شهریور ماه شروع می‌شود. اما میزان قسط ماهانه این وام چقدر است؟

میزان بازپرداخت این وام یک میلیون تومانی با نرخ ۱۲ درصد، طی ۲۴ ماه معادل یک میلیون و ۱۳۱ هزار تومان بوده، بنابراین باید ۱۳۱ هزار تومان سود همراه با اصل پول به دولت برگردانده شود. سود ناشی از این وام برای دولت در صورت پرداخت وام به هر ۲۳ میلیون خانوار بیش از سه هزار میلیارد تومان است.

کسر اقساط از حساب یارانه‌ها خواهد بود و مبلغ هر قسط نیز ۴۷ هزار و ۱۲۸ هزار تومان خواهد بود. با این حساب می‌توان گفت خانوارهای تک نفره به مدت دو سال یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد و یارانه آنها بابت وام یک میلیون تومانی از سوی دولت برداشته می‌شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
یارانه

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار