کد خبر: 13975 ، سرويس: اخبار ورزشی
تاريخ انتشار: 17 فروردين 1399 - 21:11
از مصاحبه سرمربی پارس جم تا اعتراض باشگاه شاهین بوشهر

نوای جنوب:سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی در مصاحبه با یکی از روزنامه های ورزشی با تاکید بر اینکه جان انسان ها از همه چیز مهمتر است، گفته بود: بهترین کار این است که لیگ برتر فوتبال را همینجا تمام کنیم و فصل آینده را نجات بدهیم.

نوای جنوب:

باشگاه شاهین اعلام کرد: حرف‌های سرمربی پارس جنوبی جم در تعیین قهرمان لیگ و سقوط تیم‌های پایینی جدول رده بندی غیرکارشناسی است و باعث ناراحتی هواداران شاهین شده است.

  امروز سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی در مصاحبه با یکی از روزنامه های ورزشی با تاکید بر اینکه جان انسان ها از همه چیز مهمتر است، گفته بود: بهترین کار این است که لیگ برتر فوتبال را همینجا تمام کنیم و فصل آینده را نجات بدهیم.

هومن افاضلی در خصوص اینکه تعیین قهرمان و یا تیم های سقوط کننده در لیگ در صورت نیمه تمام ماندن باید به چه شکلی باشد؟ گفته: به جای اینکه فدراسیون فوتبال تصمیم بگیرد، کار باید به باشگاه‌ها سپرده شود. نمایندگان تیم‌ها باید دور هم جمع شوند و بگویند یا هیچ تیمی قهرمان نشود، یا بر مبنای همین جدولی فعلی تیم‌های قهرمان و سقوط‌کننده مشخص شوند یا اینکه تیم‌های ابتدا و انتهای جدول بازی کنند تا تکلیف سهمیه آسیایی و سقوط مشخص شود. در این شرایط مخالفان هم مجبورند نظر اکثریت را بپذیرند.

وی با بیان اینکه اگر لیگ برتر ایران تعطیل شود، تیم‌ها از لحاظ مالی سود می‌کنند و در هزینه‌های آنها صرفه‌جویی می‌شود، اظهار داشت: تیم‌های خارجی از تعطیلی لیگ ضرر می‌کنند. پس نباید فرمول آنها را به اینجا بیاوریم. تیم‌های ما از جیب دولت هزینه می‌کنند و با تعطیلی لیگ خوشحال هم می‌شوند. اگر 70 درصد فصل برگزار شده است، باشگاه‌ها 70 درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کنند.

صدای باشگاه و هواداران شاهین درآمد

در همین زمینه روابط عمومی باشگاه شاهین بوشهر خطاب به سرمربی پارس جنوبی اعلام کرد: چند مدتی است که هومن افاضلی سرمربی تیم پارس جنوبی جم در دفعات متعدد خطاب به سازمان لیگ اعلام می‌دارد که تکلیف لیگ برتر را مشخص کنید و تیمی را قهرمان اعلام و دو تیم انتهای جدول را سقوط دهید. جناب افاضلی همانطور که می‌دانید فاصله امتیازات ۷ تیم پایین جدول بسیار نزدیک است و ۹ بازی باقیمانده است. حالا شما چطور به خود اجازه می‌دهید به صراحت دو تیم را سقوط دهید و بطور مکرر این اظهارات غیر کارشناسانه را تکرار می‌کنید و تیم هم استانی (شاهین شهرداری بوشهر) را هر بار بدون در نظر گرفتن احساسات هواداران پرشمار تیم بوشهری سقوط می‌دهید.

در پایان این بیانیه آمده: جهت اطلاع تیم پارس جنوبی جم بیشتر امتیازات خود را در زمان کادر فنی قبلی دریافت کرد و اینکه تیم‌های شاهین شهرداری بوشهر و پارس جنوبی جم سرمایه‌های ورزشی استان هستند که هواداران بی شماری نیز دارند و مردم این دو شهر با هم دوست و برادر هستند پس تقاضا می‌شود در نوع گفتار و مصاحبه‌های خود دقت لازم را به خرج دهید و اجازه دهید سازمان لیگ با مشورت با باشگاه‌ها و کارشناسان امر تصمیمی منطقی بگیرد.

پاسخ باشگاه پارس به شاهین بوشهر

واکنش باشگاه شاهین بوشهر در خصوص اظهارات هومن افاضلی با پاسخ مدیررسانه‌ای پارس جنوبی همراه شده است.

احد علوی گفت: اینکه باشگاه پارس جنوبی و شاهین در کنار ایرانجوان سرمایه‌های استان هستند بر هیچکس بخصوص باشگاه بزرگ پارس جنوبی جم و هوادارانش پوشیده نیست و مسوولان مرکز استان هم باید چنین دیدگاهی داشته باشند که قطعا هم اینچنین هست که این مسئله بارها از سوی شخص سرمربی پارس جنوبی عنوان شده است.

علوی در ادامه افزود: درشرایط بحرانی که کشور در حال حاضر به سر می‌برد اتحاد و همدلی در سال جدید بیش از پیش لازم و ضروری به نظر می‌رسد و من باب همین مسئله باید عرض کنم سرمربی محترم تیم هرگز موضوعی مبنی بر سقوط دو تیم انتهای جدول فصل جاری که شاهین بوشهر را در بر می‌گیرد را عنوان نکرده‌اند. ایشان بارها اعلام کرده‌اند تمام باشگاه‌ها در کنار فدراسیون و سازمان لیگ با تشریک مساعی و خردجمعی تصمیم بگیرند و به هیچ عنوان در صحبت‌های ایشان موضوع تعیین تیم‌های سقوط کننده مطرح نبوده است.

دوستان در باشگاه شاهین بهتر بود قبل از صدور چنین بیانیه عجولانه‌ای، مصاحبه سرمربی پارس جنوبی جم را مطالعه می‌کردند و با اشراف کامل بر موضوع  به اظهارنظر می پرداختند. ای کاش بابت هر مسئله‌ای پای هواداران را به میان نیاوریم که خیلی خوشایند مردم آگاه استان بوشهر نیست چرا که دغدغه اصلی سرمربی پارس جنوبی جم هم از مصاحبه‌های اخیر حفظ سلامت جان هواداران فوتبال هست که تمامی اقشار هواداری در فوتبال ایران را در بر می‌گیرد و مسلما این موضوع برای باشگاه شاهین نیز بالطبع از اهمیت بالایی برخودار است که سلامت هوادارانش در اولویت باشد.

سرمربی پارس جنوبی جم و مجموعه باشگاه همواره به تیم هم استانی خود احترام گذاشته و این انتظار از آن مجموعه وجود دارد که جهت فرافکنی و بازی با احساسات هواداری از انتشار و موضع گیری در قبال موضوع غیرواقع خودداری شود.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/13975