نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 16 فروردين 1399 - 12:39
همزمان با شروع برداشت محصول؛

نوای جنوب: بیشتر کمباین و نیروی انسانی برای برداشت محصول گندم بوشهر باید از استان فارس منتقل شود.

نوای جنوب:بیشتر کمباین و نیروی انسانی برای برداشت محصول گندم باید از استان فارس به بوشهر و شهرستانهای استان منتقل شود. اما با توجه به محدودیت رفت و آمدها، انتقال ادوات برداشت به استان نیازمند چاره جویی ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان های فارس و بوشهر است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر می گوید: ۳۰ یا ۴۰ دستگاه کمباین در استان داریم در حالی که برای برداشت گندم به ۶۰۰ دستگاه کمباین نیاز است.

عمرانی بیان کرد: این تعداد کمباین با دو هزار و ۵۰۰ نیروی کار باید وارد استان شوند تا به برداشت محصول کمک کنند که این موضوع با توجه به پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، کار را دشوار کرده است.

او ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صورت گرفته تا کمباین‌ها و نیروی کارشان با رعایت ضوابط وارد استان شوند تا هم وقفه‌ای در برداشت پیش نیاید و کشاورزان دچار مشکل نشوند و هم نگرانی‌ها از بابت انتشار ویروس کرونا از بین برود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفتگو با ایرنا ادامه داد: از سوی دیگر پراکندگی مزارع و حضور وسایل نقلیه مانند کامیون و وانت بر سر مزارع برای حمل گندم به مراکز خرید هم نکته دیگری است که با توجه به شرایط کنونی، کار برداشت و خرید این محصول را با مشکلاتی رو به رو کرده است.

در سال زراعی گذشته، بیش از ۱۶۳ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر برداشت و بیش از ۱۴۰ هزار تن آن به مراکز خرید تحویل داده شد که میزان برداشت ۱۰ برابر سال قبل از آن بود.

کشت گندم در استان بوشهر پاییزه است. آبان هر سال گندم را می‌کارند و فروردین سال بعد برداشت را آغاز می‌کنند. از این رو بوشهر جزء نخستین استان‌هایی است که برداشت گندم در آن آغاز می‌شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر پیش‌بینی کرد امسال ۱۱۰ هزار تن گندم از مزارع این استان برداشت شود.

 



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
گندم

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار