کد خبر: 13868 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 14 فروردين 1399 - 00:25
افزایش ناپایداری جوی در استان بوشهر

نوای جنوب: اداره کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش ناپایداری‌های جوی، تلاطم دریا و گرمتر شدن هوا خبر داده است.

نوای جنوب:کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: برررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز و فردا، با افزایش ناپایداری‌های جوی، ضمن افزایش ابر در آسمان استان، بر سرعت وزش باد‌های جنوبی به ویژه در سواحل شمالی و مرکزی استان افزوده خواهد شد.

هادی سالاری افزود: در این مدت احتمال وقوع رگبار‌های پراکنده باران، رعد وبرق و تندباد‌های لحظه‌ای دور از انتظار نیست. همچنین از امروز نیز دمای هوا به طور محسوسی افزایش می‌یابد.

او بیان کرد: توصیه می‌شود فردا از تردد شناورهای کوچک و مسافری در سواحل شمالی و مرکزی استان خودداری شود.

این کارشناس هواشناسی، آسمان را تا ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری و از بعداز ظهر به تدریج افزایش ابر پیش‌بینی کرد و ادامه داد: از امشب در برخی مناطق شمالی و مرکزی استان وزش باد، رگبار پراکنده باران و رعدوبرق و گاهی گردوخاک، و فردا در برخی نقاط مه رقیق رخ می‌دهد.

سالاری عنوان کرد: جهت وزش باد نیز امروز بیشتر شرقی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و از شب در سواحل شمالی و مرکزی با سرعت ۱۲ تا ۳۶ گاهی بیش از ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

او، ارتفاع موج را ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و از شب در سواحل شمالی و مرکزی به تدریج ۶۰ تا ۱۲۰ و دور از ساحل گاهی ۱۵۰ سانتیمتر عنوان کرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: امروز کمترین دما با ۱۲ درجه سانتیگراد در جم ثبت شد و در ۲۴ ساعت گذشته دیر با ۳۱ درجه سانتیگراد گرمترین شهر بود.

سالاری گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۳۰ بامداد، جزر اول ساعت ۰۵:۵۵، مد دوم ساعت ۱۳:۵۴ و جزر دوم دریا ساعت ۲۲:۲۳ خواهد بود.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/13868