کد خبر: 13855 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 13 فروردين 1399 - 17:02
تأیید ابتلای ۲ مورد جدید کرونا در استان بوشهر +جزئیات

نوای جنوب:دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۲ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

نوای جنوب:

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۲ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.
دکتر سعید کشمیری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار وبدا در بوشهر اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز چهارشنبه ۱۳ فروردین ۹۹ نفر شامل ۵۸ مرد و ۴۱ زن است.
 رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: دو مورد جدید که نمونه آزمایش کرونای آن‌ها مثبت اعلام‌شده، زن و شوهر ۴۷ و ۴۸ ساله ساکن شهرستان دشتستان هستند که با یک بیمار که قبلاً نمونه آزمایش کرونایش مثبت شده بود در ارتباط بوده‌اند و در بیمارستان با حال عمومی خوب بستری هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه تا امروز ۶۳ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۹۹ نفر) تاکنون ۸۰ نفر از آنان شامل ۵۱ مرد و ۲۹ زن با حال عمومی خوب ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۳ نفر شامل ۸ زن و ۵ مرد دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.
وی تصریح کرد: رفتن به دامان طبیعت در روز سیزده بدر، رسمی کهن در میان ایرانیان است، اما امسال متفاوت با سال‌های قبل است و برای شکست زنجیره کرونا باید در خانه بمانیم.
آلودگی در بیرون از خانه در کمین افراد است
دکتر کشمیری اظهار داشت: بعضی‌ها با تصور غلط می‌گویند ما به طبیعت می‌رویم و دستان خود را می‌شوییم، ماسک می‌زنیم و اصول بهداشتی را رعایت می‌کنیم اما در واقع چنین تصوری وجود ندارد و آلودگی در بیرون از خانه در کمین افراد است.
رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در جامعه
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در جامعه به ویژه نانوایی‌ها، میوه‌فروشی‌ها، هایپر مارکت، بانک‌ها و ادارات ضروری است.
دکتر کشمیری اظهار داشت: بررسی موارد ابتلا به ویروس کرونا نشان می‌دهد، برخی مردم به‌اندازه کافی این بیماری را جدی نگرفته‌اند.
دکتر کشمیری افزود: اگر از شماره ۴۰۳۰ با شما تماس گرفته شد این یک تماس رایگان و از طرف همکاران بهداشتی دانشگاه و برای اطمینان از سلامتی شما و بررسی علائم کرونا ویروس است.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: هم استانی گرامی لطفاً در صورت مسافرت طی دو هفته اخیر و برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، به سایت safar99.bpums.ac.ir مراجعه کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنند.
لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/13855