کد خبر: 13815 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 11 فروردين 1399 - 22:01
شناسایی، جذب و ساماندهی متکدیان در بوشهر انجام شد+عکس

نوای جنوب:این روزها ورود ویروس ناخوانده کرونا به کشور، همه فعالیت‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده است تا جایی که عادت‌ها و رفتارها، مراودات، کسب‌وکارها و... را دگرگون کرده است.

نوای جنوب:

این روزها ورود ویروس ناخوانده کرونا به کشور، همه فعالیت‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده است تا جایی که عادت‌ها و رفتارها، مراودات، کسب‌وکارها و... را دگرگون کرده است. در همین راستا، وظیفه مسوولان نیز برای کنترل این بیماری سنگین‌تر شده و فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی جای خود را به ترویج آموزه‌های پیشگیرانه بهداشتی و فعالیت‌های مبارزانه در راستای کنترل شیوع این بیماری داده است.
سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر هم در این راستا با لغو فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی خود همزمان با سایر ارگان‌ها برای کنترل این بیماری وارد گود شده است. در همین زمینه، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر در آخرین اقدام، فرآیند شناسایی، جذب و ساماندهی متکدیان و کودکان کار را برای کنترل شیوع این ویروس در دستور کار قرار داده است.
رئیس سازمان فرهنگی شهرداری در این رابطه با بیان اینکه متاسفانه طی هفته‌های گذشته زباله‌گردی کودکان درون سطل‌های زباله، گل‌فروشی و شیشه پاک‌کنی کودکان سر چهارراه‌ها و فعالیت‌هایی از این دست، مشکلات ایمنی و بهداشتی را برای خود این عزیزان و سایر شهروندان ایجاد کرده بود، افزود: این کودکان علاوه بر مشکلات بهداشتی، از نظر سلامت بدنی و روحی هم با توجه به عدم استراحت کافی و تغذیه مناسب دچار مشکلاتی بوده‌اند زیرا با توجه به شرایطشان در مواجهه با استرس‌ها و فشارهای روانی آسیب‌پذیر هستند.
احمد بارگاهی با تاکید بر اینکه در جلسه‌ای با حضور «مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری» و ریاست بهزیستی شهرستان بوشهر مقرر شد تا نسبت به شناسایی، جذب و ساماندهی افراد بی‌خانمان، کودکان کار و متکدیان اقدام شود.
به‌گفته بارگاهی، اقدام به شناسایی جذب و ساماندهی این افراد از روز سه شنبه مورخ ۶ اسفندماه سال گذشته عملیاتی شده و تا به امروز ادامه دارد.
وی در پایان با تاکید بر نقش پررنگ همکاری‌های مردمی در پیشگیری از شیوع این ویروس منحوس، یادآور شد: از کلیه همشهریان گرانقدر تقاضا داریم از پرداخت کمک‌های مالی به خصوص وجه نقد به کودکان خودداری نموده و در صورت مشاهده کودک کار و یا متکدی در هر کجای شهر، با شماره تلفن گویای ۱۳۷ تماس حاصل نمایند تا بلافاصله همکاران ما در سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر نسبت به ساماندهی این متکدیان اقدام نمایند.

روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر









لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/13815