نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 11 فروردين 1399 - 13:22
گرانی می تازد

نوای جنوب: آنچه از شواهد پیداست، متولیان تنظیم بازار در استان بوشهر تنها ناظر این گرانی های بی حساب و کتاب هستند و برای تعادل بخشی به بازار اقدامی را در دستور کار قرار نداده اند.

نوای جنوب:در شرایطی که اکثر مشاغل با ضرر سال را به پایان رساندند و همه جوره به قشر متوسط رو به پایین فشار وارد شده، کاش دولتمردان به اوضاع  آشفته تره بار سرو سامان می دادند. برای نمونه سیب زمینی و پیاز که جزو خرید اولیه مردم است از ۸ هزار تومان تا ۱۵ هزارتومان در حال فروش است. میوه هم جوری شده نمیشه رفت سمتش! واقعا چه کسی قرار است به این آشفته بازار سر و سامان دهد.»این یکی از پیام های مردمی درباره افزایش قابل توجه قیمت میوه و صیفی جات در بازار بوشهر است.

بررسی میدانی خبرنگار ما نیز حکایت از آن دارد که انواع میوه با رشد 3 تا 4 هزارتومانی نسبت به روزهای پایانی سال گذشته، عرضه می شود و در شرایط رکود اقتصادی حاکم بر کشور، بسیاری از مردم را برای خرید مایحتاج ضروری تغذیه دچار مشکل کرده است.

بی‌ سامانی در بازار میوه و تره‌ بار بوشهر به حدی است که از این فروشگاه تا آن یکی، در یک نوع میوه بین 1500 تا 2 هزار تومان اختلاف قیمت در هر کیلو وجود دارد و دردناک‌ تر اینکه گاهی قیمت میوه در یک مغازه از صبح تا شب، دچار تغییر می شود.

همچنین میوه تنظیم بازار نیز نتوانسته به تعادل بخشی قیمت ها کمک چندانی کند، خصوصا اینکه در مراکز خاص و روزهای معدودی عرضه می شود، همچنین مشتریان الزاما باید میوه را در سبدهای چندکیلویی خرید کرده و امکان فروش کیلویی نیست.

برهمین اساس قیمت هرکیلو گوجه، بادمجان و پیاز بین 8 تا 12 هزارتومان در نوسان است.

پرتقال و سیب هم به عنوان پرمتقاضی ترین میوه از سوی خرده فروشی ها به کیلویی 10 تا 12 هزارتومان شانه می زند.

این گرانی‌ ها مردم را عاصی کرده و بخش بیشتری از سبد هزینه شان را در برگرفته است، خصوصا کسانی که حقوق ثابتی نداشته و در روزهای کرونا زده، به دلیل تعطیلی کسب و کارشان، باید از پس انداز خود هزینه کنند.

در این بین، فروشندگان خود را بی تقصیر می دانند و گرانی را به پای تگرک و سیل هفته پیش و ازبین رفتن بخشی از صیفی جات می دانند.

برخی دیگر از مغازه داران نیز محدودیت تردد خودروها و جریمه ماشین های بار میوه در جاده ها را منجر به کاهش انتقال محصولات از استان فارس به بوشهر را از دلایل بالا رفتن قیمت میوه و صیفی جات ارزیابی می کنند.

به گفته آنها، گرانی میوه باعث شده فروش آنها هم در روزهای گذشته کمتر شود.

از طرفی، از زمان اعلام رسمی شیوع کرونا و تعطیلی بازارهای هفتگی استان بوشهر در نیمه دوم اسفند، در کنار ممنوعیت دستفروشان میوه در کنار خیابان ها، گرانی را در بوشهر دامن زده است.

اما آنچه از شواهد پیداست، متولیان تنظیم بازار در استان بوشهر تنها ناظر این گرانی های بی حساب و کتاب هستند و برای تعادل بخشی به بازار اقدامی را در دستور کار قرار نداده اند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
گرانی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار