کد خبر: 13788 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 10 فروردين 1399 - 18:12
رمز پویا برداشت غیرمجاز از حساب مردم استان بوشهر راکاهش داد

نوای جنوب:رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: با فعال شدن رمز پویا برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان بوشهری به میزان چشمگیری کاهش یافته‌است.

نوای جنوب:

رمجاز از حساب بوشهری‌ها را کاهش داد

رمز دوم پویا برداشت غیرمجاز از حساب بوشهری‌ها را کاهش داد  رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: با فعال شدن رمز پویا برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان بوشهری به میزان چشمگیری کاهش یافته‌است.

 

بسرهنگ مهدی قاسمی افزود: اجرای رمز دوم پویا تاثیری مهم در افزایش امنیت تراکنش‌های اینترنتی و کاهش جرایم از جمله قطع زنجیره فیشینگ و پول شویی را به همراه داشته‌است.

وی بیان کرد: با عملیاتی شدن رمز دوم پویا امنیت تراکنش‌های بدون حضور کارت به صورت چشمگیری افزایش یافته و در عین حال فرآیند سوءاستفاده و فیشینگ برای افرادی که قصد سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان و برداشت غیرمجاز را دارند، دشوار شده‌است.

قاسمی ادامه داد: با اجرای رمز پویا  فرآیند فعالیت افرادی که با ایجاد سایت‌های غیرمجاز و صفحات پرداخت جعلی اطلاعات کارت‌های بانکی را سرقت می‌کردند تا از این کارت‌ها و حساب‌های بانکی در زمان‌های غیرمتعارف و دوره‌های مختلف برداشت غیرمجاز انجام دهند و حتی از این طریق  پولشویی یا  گم کردن رد پولشویی استفاده کنند، بسیار دشوار است.

وی افزود: در زمان حاضر افرادی که به دنبال سوء استفاده هستند تنها ۲ دقیقه وقت دارند و بنابراین اگر مشتری اطلاعات کارت خود را در صفحات پرداخت جعلی وارد کند، این احتمال وجود دارد که کلاهبرداران در پشت صحنه اطلاعات بانکی را به صورت لحظه‌ای مشاهده و از اطلاعات سوء استفاده کنند.

قاسمی اضافه کرد: مشتریان باید از سایت‌های معتبر خریدهای خود را انجام داده  و هنگام ورود به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی به پارامترهای امنیتی از جمله وجود آدرس shaparak.ir در نوار آدرس اینترنتی  توجه و پس از اطمینان از جعلی نبودن درگاه اطلاعات کارت بانکی را وارد کنند تا در دام فیشینگ نیفتند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر ادامه داد: با اجرای فاز دوم در آینده نزدیک رمز فقط در یک پذیرنده خاص برای یک تراکنش با ویژگی‌های خاص از جمله مبلغ  و نوع خدمت قابل استفاده خواهد بود که همین موضوع سبب می‌شود تا رمز پویا مختص یک تراکنش باشد و به معنی کامل کلمه پویا شود.

قاسمی ادامه داد: رمز دوم پویا با افزایش امنیت تراکنش‌های بدون حضور کارت باعث شده تا  جرایم سایبری از جمله فیشینگ و برداشت غیر مجاز کاهش یابد.

وی تاکید کرد: ضروری است تا شهروندان هنگام ورود به صفحات پرداخت اینترنتی برای انجام تراکنش دقت بیشتری داشته باشند و بعد از اطمینان از اصالت درگاه بانکی یا پرداخت اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم خود را وارد کنند تا از طریق شگردهای جدید کلاهبرداران دچار فیشینگ نشوند. 

قاسمی ادامه داد: برای دریافت وجه نیازی به مراجعه به دستگاه خودپرداز نیست و مردم به پیامک‌ها و تلفن‌های جعلی در مورد برنده شدن در قرعه کشی توجه نکنند و هیچ اطلاعاتی از کارت یا کد ارسالی در تلفن همراه خود را در اختیار افراد سودجو قرار ندهند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/13788