کد خبر: 13669 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 06 فروردين 1399 - 13:43
مسافران پرواز مشهد وارد بوشهر شدند؛ فقط با تست تب سنجی!

نوای جنوب:جدا از اینکه با افت قیمت و کاهش مسافر، پیرامون توجیه اقتصادی فعالیت ایرلاین ها در مسیر مشهد بحث های زیادی مطرح است، نکته نگران کننده این می باشد که هیچ خبری از قرنطینه مسافران این پرواز هم نیست.

نوای جنوب:با وجود محدودیت هایی که در ورودی های زمینی استان بوشهر برای کاهش تردد خودروهای سایر استان ها پیش بینی شده، اما پروازهای آلوده ترین مناطق کشور به بوشهر ادامه دارد.یکی از نقاط قرمز کشور از نظر شیوع کرونا استان خراسان رضوی و خصوصا مشهد است که ادامه سفرهای هوایی آن به شهرهای مختلف کشور نگرانی های جدی را پیرامون گسترده تر شدن دامنه این بیماری و نافرجام ماندن اقدامات پیشگیرانه پیش آورده است.

فعال بودن پروازهای بوشهر- مشهد و بالعکس درحالیست که به شکل شگفت آوری نرخ آن نیز 30 درصد قبل شده، طوری که یک مسیر آن به 170 هزارتومان رسیده است!

این درحالیست که حرم امام رضا (ع) برای پیشگیری از شیوع کرونا بسته شده و بازارهای مشهد نیز تعطیل است، از این رو با وجود همه توصیه ها برای ماندن در خانه، استمرار پروازهای مشهد به بوشهر و بالعکس تعجب برانگیز است.

«خلیج فارس» کسب اطلاع کرده تاکنون از 67 بیمار شناسایی شده مبتلا به کرونا، 85 درصد آنها طی هفته های گذشته به یکی از مناطق آلوده کرونا مثل مشهد سفر داشته اند و بعضا زنجیره انتقال بیماری را به چندین خانواده انتقال داده اند.

در روزهای پایانی سال گذشته رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نسبت به ادامه پروازهای بوشهر-مشهد ابراز نگرانی کرده و گفته بود: "همه مسافران برگشتی این پرواز مشکوک به کرونا هستند و در فرودگاه بوشهر با پلیس منتظرشان هستیم تا به قرنطینه بروند."

اما در ایام نوروز با وجود لغو اغلب پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بوشهر، پرواز مشهد همچنان برقرار است و حتی صبح سه شنبه (5 فروردین) با کمتر از 25 مسافر(!) در فرودگاه مرکز استان به زمین نشست

جدا از اینکه با افت قیمت و کاهش مسافر، پیرامون توجیه اقتصادی فعالیت ایرلاین ها در مسیر مشهد بحث های زیادی مطرح است، نکته نگران کننده این می باشد که هیچ خبری از قرنطینه مسافران این پرواز هم نیست.

به عنوان نمونه، در پرواز صبح سه شنبه مشهد- بوشهر، تنها اقدام صورت گرفته این بود که پس از تست تب سنجی توسط نیروهای مرکز بهداشت، مسافران فرمی درباره مشخصات خود را تکمیل کرده که در آن تعهد کاغذی برای ماندن در خانه داده اند!!

مشخص نیست چرا اراده ای برای توقف پروازهای فرودگاه بوشهر خصوصا از مشهد در بحران فعلی نیست و نگرانی های افکار عمومی پیرامون آن مورد توجه واقع نمی شود؛ چرا که همین سفرها، اقداماتی که برای محدودیت زمینی بر روی مسافران فراهم شده را تحت الشاع قرار داده است.

اداره کل فرودگاه استان: بخشنامه ای برای محدودیت پروازها نداریم

در همین خصوص روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان بوشهر گفته: تاکنون بخشنامه ای برای ممنوعیت یا محدودیت پروازها صادر نشده است.

رضا معمار در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: تاکنون برای ممنوعیت یا محدودیت پروازها هیچ بخشنامه ای صادر نشده است ولی در کل کشور و به خصوص در بوشهر به دلیل خودداری مردم شریف و فهیم از مسافرت های غیر ضروری و توجه به توصیه ها آمار تعداد پرواز و همچنین مسافرین به شدت کاهش داشته است.

وی تاکید کرد: در تمام فرودگاه های کشور و در تمام پروازها مسافرین ورودی و خروجی به صورت هماهنگ توسط پرسنل محترم مرکز بهداشت تست می‌شوند و در صورت مشکوک بودن به مراکز درمانی هدایت می گردند.

روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان بوشهر خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است تا این لحظه هیچ بخشنامه یا دستورالعملی در خصوص قرنطینه مسافرین از سوی مراجع ذیربط صادر نشده است ولی در فرودگاه بوشهر مسافرین ورودی مشهد ملزم به پر کردن فرم بهداشتی و ثبت دقیق مشخصات بوده و از همه آنها تعهدی مبنی بر قرنطینه خانگی اخذ می گردد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/13669